Trasiga lampor
Drömde att jag blev väckt, jag låg i min egen säng. Skulle tända lampan ovanför sängen, men den funkade inte, men på sängbordet stod en skrivbordslampa jag aldrig sett, så jag försökte tända den, men den funkade inte heller. Bredvid skrivbordslampan låg en liten blå batteridriven läslampa, men inte heller den funkade. Sen åkte jag plötsligt bil med min mamma, men jag satt i baksätet trots att passagerarsätet bredvid henne var ledigt. Jag var bara klädd i en filt eller ett lakan som jag virat runt mig, sen skulle vi tydligen handla på nått litet närlivs… Känner mig väldigt förvirrad just nu, nån som kan hjälpa mig att tyda detta?
Befiner du dig i ett stadie just nu, där du känner dig trött och inte orkar ta tag i saker och ting och själv bestämma över ditt liv?
Går saker och ting för snabbt omkring dig, så du känner dig inte riktigt redo för allt som sker?
U R us
Ja, ungefär…mamma fällde nyligen en kommentar som gnager lite på mig, och när vi hälsade på hos henne och bodde där en vecka så envisades alla med att sitta ute och äta trots att jag är paniskt rädd för getingar och det pågår en getingsommar just nu, så det kanske kan vara det?
ja det skulle det kunna vara, men vet inte din mamma att du är paniskt rädd för getingar då?
Du kan ju få hjälp med din skräck för getingar.
Man hjälper ingengenom att tvinga denne att vara ibland det man är rädd för på det sättet, det får ske gradvis.
T ex så kan du be någon att fånga en geting i ett glas eller en burk med lock, och låta dig se på getingen , och sedan kan du testa att hålla i burken själv och känna rädslan och stanna kvar i den en stund tills den börjar klinga av.
Och sedan nästa gång kan du hålla i burken igen, upprepa tills all rädsla har släppt.
Sedan kan du fortsätta att att vara nära lössläppta getingar och känna rädslan för dem och bara sitta lugnt och stilla.
Upprepa tills rädslan klingar av och har försvunnit.
(Men om du har allergi av getingar så ska du självklart inte göra detta)
( Och kom ihåg att vara varsam med getingen som du har i burken, och ge den luft och mat)
U R us
helt överens med praxis om geting! Om du inte har allergier sedan helt enkelt hålla banken eller stå nära