Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1492 ggr
[Hanksa]
0

drömtydning om varg och skog

Hej! Vissa drömmar fastnar mer än andra och jag hoppas kunna hitta någon som kan hjälpa mig att tolka denna dröm som jag drömde inatt. Hela drömmen utspelades i fin skog med massa olika spår och fina stigar. Min känsla i drömmen var harmonisk. Jag var ute i skogen med någon annan (vet ej vem) och vi var där för att vandra/promenera. Vi gick så långt att det hann bli lite mörkt innan vi insåg att vi skulle vända och bege oss hem. Jag gick lite före den här andra personen, och fick syn på en vacker varg som var vit och grå i färgen med stora fina gulaktiga ögon. Vargen såg mig rakt i ögonen och jag den, minns att jag tänkte att den var så vacker och att vi absolut inte fick störa den eller skrämma iväg den, så jag sa ingenting till den här andra personen om att jag sett en varg. Drömmen slutar med att jag ser att vargen kryper under en tjock gran för att gömma sig och den tittar tacksamt mot mig. Jag och den andra personen fortsätter gå hemåt och sen säger jag att jag hade sett en varg. Personen reagerar inte så mycket på det, utan säger något i stil med att dom gör ingenting så länge man låter dom vara. Sen vaknar jag av att min mobil ringer tidigt på morgonen, och jag kan verkligen inte släppa drömmen. Vet någon vad den kan betyda?? Har en gång tidigare för flera år sen drömt om en varg, men då jagade den mig och jag kände en obehaglig oro i drömmen. Nu var det helt tvärtom. Jag var lugn och harmonisk i drömmen och mötet och ögonkontakten med vargen kändes väldigt häftigt.

[Hukanson]
0

Du har fått hjälp att bli vän med vargen och uppskatta vargen för den fina varg den är. Vem vargen representerar kan bara du själv svara på.

[Hanksa]
0

Intressant..hmm då börjar nästa jakt, vem kan det representera haha. Tack för svar!

[Hukanson]
0

Du tänker att du kommer att fortsätta att attrahera vargar…även om du blev vän med den här är det inte säkert att du blir vän med nästa? Vad är det du är rädd för? Vad betyder jakten? Känn alla känslor runt detta till fullo, gärna två gånger, det kommer att frigöra dig mer och mer.

[Hanksa]
2

Skulle gärna vilja komma i underfund med vad eller vem det kan representera. Den där häftiga känslan när vargen såg mig och tittade mig rakt in i ögonen satt liksom kvar en stund efter att jag hade vaknat också. Det var som att den såg rakt igenom mig och visste att den kunde vara lugn, och att vi inte skulle väsnas eller skrämma iväg den. Förlåt om det låter lite flummigt..men som sagt vissa drömmar fastnar mer än andra. Det var jätte länge sen som jag tänkte såhär mycket på en dröm.

Choklad
0

Vilken härlig och vacker dröm

Vargen är du, och även så din vän.

Vargen är vad jag förstår, din beskyddare. och vad jag kan se av drömmen så har du accepterat den och ni beskyddar varandra. Det kan vara din guide som nu ger sig tillkänna, det kan vara dennes symbolbild som h*n visar i sin kontakt med dig. = ni är ett team.

Ta reda på vargens egenskaper, du kan se i fakta böcker bl a hur den beter sig och annat, du har samma egenskaper. Bl.a :

Vargen är väldigt klok och listig, uthållig och envis.

Kämpar för sig familj och håller samman den i alla lägen.

Du är trygg i din visshet om att vargen finns och även den delen av dig som du var rädd inte skulle acceptera detta, (kanske du tänkte på vad andra skulle säga om det) har nu accepterat men på ett lite annorlunda plan, men det är accepterat.

Därmed är du trygg i detta.

U R us

[Hanksa]
0

Hej! Och tack så mycket för svar. Det gav mig lite mer kött på benen och vishet i det hela. Nästan så jag vill drömma om den drömmen för det hela kändes så mäktigt och fint på något sätt. :) Ha en trevlig dag!

Choklad
0

Vassego

Guider brukar ge oss den känslan då de vill säga oss något.🙂 Jag tror att din guide vill säga dig att ni samarbetar och att du kan lita på din guide och att h*n ser just genom dig, dvs h*n ser och vet dina tankar.

U R us

Geo_Dreams
0

allt är mycket enkelt min vän, Wolf ditt totemdjur