Tutorial for lucid dreaming
Förlåt för att jag kommer att använda lite engelska ord (som Lucid dreaming xD) det är för att jag har läst om drömmar på engelska. Men okej. Nu kan vi börja.
1. Kom ihåg dina drömmar. Är du bra på att komma ihåg dina drömmar, så bara skippa detta. Du måste kunna komma ihåg dina drömmar, för tänk om du har en Lucid dream och glömmer av den? Har du svår att komma ihåg dina drömmar, så kan du ha en drömlogg där du skriver ner dina drömmar.
2. Okej, nu finns det fyra sätt. Jag tänker bara gå igenom två, för att jag är för lat för att skriva dom andra två, men skulle någon verkligen vilja det skulle jag kunna tänka mig att göra det.
WILD
Det är när man går från att vara vaken till att drömma, men det är risk för sleep paralysis, vilket inte är farligt, men kan vara skrämmande, så känns detta obekvämt, så kan du kolla på sätt nr. 2.
1. Ligg stilla i sängen på ett bekvämt sätt och rör dig inte det minsta. Din kropp ska kännas avslappnad.
2. Du kommer kanske att se mönster innanför ögonlocken, eller kanske höra röster (som jag gjorde xD. Jag trodde någon ropade mitt namn och jag vaknade xD)
3. Stanna vid medvetande. Slutar du vara vid medvetande blir det som en vanlig dröm, och du har misslyckats.
4. Om du har lyckats hålla dig vid medvetande tills nu, antar jag att du står på randen mellan dröm och verklighet, och nu behöver du absolut tystnad och ro. Behöver du gå på toa just nu, så tja…
5. Snart kommer det bli mer och mer drömlikt, kanske från bilderna innanför ögonlocken. Tänk tyst: Jag drömmer, detta är en dröm (Eller något liknande)
6. Nu kanske du har sleep paralysis (eller så fick du det tidigare), och som sagt det är inget att vara rädd för. Förvänta dig vad som helst just nu.
7. Om du känner att drömmen börjar komma, så är du redo, men annars så bara väntar du lite till.
8. Är du redo, så tänk dig drömscenen som du vill vara vid. Tänk i mycket detaljer. Eller, så kan du få bilderna/färgerna innanför ögonlocken att forma det stället.
9. Nu kan du börja utforska och göra vad du vill :D Grattis om du lyckades :)
MILD
1. Okej, nu är det viktigt att du kan komma ihåg dina drömmar bra. Annars, om du har svår för det, testa WILD metoden.
2. Reality check. Det är en sak som du gör för att kolla om det är dröm eller verklighet, som tex att gå genom en vägg (JA, det är dumt, men jag måste ju ha ett exempel) Det skulle du klara i en dröm, men inte i verkligheten. Andra exempel är att hålla för näsan och försöka andas. Det ska funka i drömmar (Har aldrig testat) Gör en sådan sak flera gånger per dag. Efter ett tag kan du börja göra det i drömmen och då…
3. När du ligger i sängen, tänk Jag kommer drömma en lucid dream inatt (eller något liknande)
4. När du är trött, och ligger bekvämt, börja att dagdrömma om att du är i en lucid dream och säger: Det här är en dröm. Gör allt i din dagdröm som du skulle i en lucid dream. Du kommer snart somna och det ska du, för det sista du tänkte på var ju en lucid dream, och då är det större chans för dig att få en lucid dream samma natt. Eller, så blir fantasilandskapet i din dagdröm en riktig dröm, om du lyckats hålla dig vid medvetande när du hållit på och fantiserat. Grattis om du lyckades :)
Okej, här är tips för nya lucid dreamers:
1. Bli inte överlycklig och spring runt och försök att flyga eller något annat dumt om du får din första lucid dream, utan håll dig lugn. Annars är det risk att du vaknar.
2. Gör en reality check varje morgon, för ibland drömmer du att du vaknar i en väldigt realistisk dröm.
3. Var inte för snabb med att få superkrafter. Annars så kan du vakna. Gör enkla saker först, som att gå.
4. Du kan inte fastna i en dröm för alltid, så var inte rädd för det.
5. Gör helst inte idiotiska grejer, men MÅSTE du göra något dumt, så gör en reality check innan.
6. Kom ihåg att du kan få något som kallas lucid nightmare. Då är du medveten om att det är en dröm, men kan inte styra drömmen. Försök istället väcka dig själv.
Har du några frågor, så svarar jag gärna på dom. Om jag har gjort några stavnings eller grammatikfel, så är jag ledsen för det. Jag är 12 år så min grammatik är inte så jättebra…
Btw. Försök. Inte. Att. Gå. Genom. En. Vägg. Jag är som sagt 12 år och har bara haft några lucid dreams, dom flesta semi-lucid och en som var typ helt lucid.
Vill någon att jag skriver om dom två andra sätten, så gör jag väl det…
Jag tänkte ha en undersökning om hur ofta du drömmer en lucid dream. (Antagligen för att jag är så otroligt uttråkad xD)
//Tänk att ett djur kan betyda så mycket//