Drömmar iFokus

Drömmar

Etikett: frågor-om-drömmar
Läst 437 ggr
PMH
0

Avbokade bröllop med ex-man i sista stund

Inatt drömde jag starkt om att jag skulle gifta om mig med min ex-man (något jag aldrig skulle tänka mig att göra i verkliga livet).  I sista stund insåg jag att jag aldrig någonsin skulle vilja leva i ett äktenskap med honom. Jag kände mig som en svikare då jag berättade för vänner och familj om mitt beslut om att inställa bröllopet i sista stund. De tog detta förvånansvärt bra och stöttade mig. 

Jag GISSAR att denna dröm har med min nuvarande beslutsångest att göra och att jag har svårt att göra andra besvikna och också är rädd för att jag tar fel beslut.  Det handlar om att antingen säga upp nuvarande arbete eller att tacka nej till erbjuden nytt arbete med bättre lön. 1. Nuvarande jobb är i en stor kedja i detta land där jag bor, började jag på för en vecka sedan. Ekonomiskt går det knappast ihop sig just nu. Men ser en framtid inom denna för mig nya branch, trivs och följer på något sätt mammas och mormors fotspår i vad de drömde om att göra i livet. (både mamma och mormor gick bort nyligen). 2. Jobberbjudandet kommer från ett  internationellt svenskt företag med många möjligheter och bättre lön (bor nu utomlands) .. så att det skulle innebära att jag skulle kunna flytta även till Sverige så småningom om jag ville det. Jag har såå ont i magen nu pga beslutsångest och ringa det där ödesdigra samtalet. Tycker väldigt mkt om båda företagen, företagskulturerna och cheferna. Vill vara på bägge ställen och behöver ge besked till jobberbjudandet inom några timmar, så att de kan erbjuda jobbet till någon annan. Det är svårt, då jag tycker väldigt mkt om företagen och personalen, cheferna.

MIN DRÖM säger mig något viktigt.. och jag skulle bli sååå lycklig över ifall någon skulle kunna ge mig ledtrådar i vad den betyder.

PMH
0

Jag gjorde en egen fri tolkning. Att jag var på väg att välja något som kändes välbekant (att jobba för det svenska internationella företaget) och inte hade känt efter om jag verkligen skulle vara lycklig med att spendera mina vardagar där. Tänkte mer på säkerhet i det långa loppet än lyckan. Vågade efter stor vånda ringa den fantastiskt trevliga chefen och tacka nej till jobberbjudandet. Jag har nu valt att jobba kvar på det mer lågbetalda arbetet som ger mig lyckokänslor idag.

Choklad
0

Jag tänker att det finns något hos din x-man som du har "härmat",  tagit efter i ditt sätt att vara, och detta har blivit en del av din personlighet, kanske utan att du har märkt det själv, det har alltså skett helt omedvetet. Det blir ofta så i relationer av olika slag, vi blir påverkade av andra människor på olika sätt.

Vad kan det vara tror du?

I vilket fall som helst, så håller du nu på att göra dig av med detta sätt att vara och /eller uttrycka dig på.

Drömmen säger att du håller på att bryta dig loss helt och håller från det liv nu hade tillsammans.

U R us