Dröm om avliden bror
Hej! Skulle vara jätteglad om någon kunde hjälpa mig med en dröm jag hade natt. Är skakad 😐 Drömde att jag var vid en sjö/ ett hav och stod på en brygga, såg ut mot vattnet och såg då min bror komma mot mig (avliden sedan nio år tillbaka då jag var 15, han 27) han hade inte samma utseende som precis innan han dog utan som ett par år innan. Han gick på vattnet och jag skrek hans namn, sträckte ut mina armar för att fort kunna krama om honom när han kom fram. Då skrek han med världens djupaste röst "spring!" Och jag sprang, det var någon efter mig som ville åt mig. Tror att denne person ville ha ihjäl mig, vet dock inte om min bror skrek detta eller om jag bara visste.
Hur dog din bror ? Och varför ? Kanske du håller på att bearbeta det än ?
Han dog i sömnen av akut hjärtsvikt. Varför är oklart, antagligen en kombination mellan tidigare drogmissbruk och genetik. Vet inte om jag bearbetar det ännu, tror aldrig att man kommer över det helt i och för sig.
Självklart kommer du inte över din brors död helt , men så småningom hittar du ett sätt att hantera sorgen så den inte äter upp dig . Har du kollat upp ditt hjärta om det nu skulle vara genetiskt ?
Du tar först emot något som du älskar och känner samhörighet med, sedan blir du rädd, för det finns något med denna längtan som skrämmer dig.
Kanske du är rädd för döden? Att samma ska hända dig?
U R us