Nyckelpigan
Igår hittade jag en nyckelpiga inne, har ingen aning hur den fick sig dit men jag släppte ut den. Inatt hade jag en mardröm om att jag hade massa olika insekter i mitt rum som jag dödade men jag råkade döda en nyckelpiga och blev väldigt ledsen över detta (den enda insekten som jag inte vill döda är nyckelpigan, iallafall vad jag kan komma på, vet ej varför), vad kan detta betyda?
Kanske du innerst inne är orolig för hur nyckelpigan skulle klara sig ute nu i kylan? Och det påverkade dina drömmar.
Sedan kan man fundera lite omkring nyckelpigor.
Vad tycker du om dem? Har de någon särskild betydelse för dig ?
De är röda (även om det finns lite olika varianter, så är det nog den röd och svartprickiga sorten man tänker på då man säger nyckelpiga.
Sedan har vi själva ordet : Nyckel-piga
Något som man låser upp något med, eller/och har den möjligheten, men då behöver man veta var nyckelhålet finns, och det ska passa nyckeln.
Ordet piga är ju något som man oftast tänker på någon som tjänar någon, en person oftast kvinnlig, som betjänar och utför sysslor som man själv inte hinner med, en anställd som servar och underlättar.
Frågan är : Vad hos dig själv, som påminner om nyckelpigans sätt, har du nu lämnat bakom dig? Vad påminner nyckelpigan dig om ? Rött kan stå för kärlek passion och styrka, men också livskraft.
U R us