Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 553 ggr
Skitgalen
0

Dör flera gånger?

Vad betyder det om man drömmer att man dör flera gånger? Härom natten drömde jag att jag befann mig i vad jag tror var en båt  av nåt slag där jag och alla ombord visste att hela båten skulle fyllas med vatten och alla skulle dö. 
Denna händelse upprepades flera gånger fast i olika scenarion om man säger, men det va alltid samma dödorsak, båten fylldes med vatten, alla tog farväl av varann och sen dog vi, men sen börjar det om som ingenting har hänt. Svårt att förklara, men min fråga är väl vad det betyder när man dör upprepade gånger?

[rore]
0

Att dö upprepade gånger i drömmar kan indikera på att det finns ett budskap som behöver ses över.

Drömmarnas symboler kan variera från person till person. Men jag tänker att båten är den plats du och de dina befinner sig i. Något som håller sig flytande.

Vattensymbolen för mig handlar om känslor. Rädsla för känslorna - Rädsla att möta känslorna både i sig själv och andra -  Kanske ett tecken på kvarhållande av något som inte finns längre?

En slags försoning i Ett sorgearbete som tar sitt slut(?)

Att drömma om döden brukar kunna indikera att någonting nytt är på ingång och en förberedelse för att ta emot någonting nytt ,,,,,,,,

Choklad
0

De som befann sig i båten var alla du själv, dina sätt att vara och leva och finnas. Dessa personer visar dig att du nu håller på att förändras, och i det skeendet behöver du (och gör så) "döda" dessa beteenden och känslorna som skapade dessa beteenden, försvinner allt eftersom du inser vem du egentligen är. 

Just att du drunknar, handlar oftast om att det har med känslor att göra- känslor som övermannat dig och varit till synes ohanterbara men nu kan du hantera dem.

U R us