Drömmer saker där jag ropar på hjälp
Hej jag är en tjej på 27 år. Och till och från händer det att jag drömmer mycket olika saker och ofta ropar på hjälp under drömmen. Drömmer mycket konstiga saker. Och ibland flera drömmar under en natt. Jag har köpt en bok om att tyda drömmar. Jag vet inte inte hur jag ska göra för att komma ihåg en dröm dagen efter och varför jag drömmer så mycket. Så tänkte fråga om nån här har idéer på hur man kan göra ovh varför jag drömmer så mycket konstigt . Hoppas nån vill stavarna mig.
Drömmar är ofta hur konstiga och knasiga som helst, det beror på att symbolerna vill frammana något inom oss, känslor t ex och visa vad vi egentligen håller på med just nu. Och då spelar det mindre roll hur knas det blir.
Vad tror du att det är för hjälp du ber om? Symbolerna visar dig det, så om du har en skrivbok eller en mobil t ex där du kan tala in din dröm just då du har vaknat, så kan du sedan bättre komma ihåg drömmarna.
Det sägs att om man har en ametistkristall under huvudkudden på natten, då kommer man ihåg sina drömmar bättre, jag tror att det kan gå bra med något annat som är lila, för det är själva vibrationen i färgen som påverkar oss. Men en lila ametistkristall är förstås det bästa alternativet.
http://healing.ifokus.se/discussions/4d713aa9b9cb462227051bc6-hur-ska-jag-rena-min-ametist
http://www.jordensgavor.se/ametist-1/ametist-katedralspets.html
U R us
Okej. Jag är ganska dålig på att komma ihåg saker. Nå lilla saker har jag inte. Men finns det nå andras knep man kan ha?
# 2
Du kan intala dig på kvällen då du går till sängs, att du ska komma ihåg dina drömmar. Det kan ta några gånger innan kroppen fattar, men det brukar bli som man önskar.
Det är lite som att programmera en dator, kroppen lyder.
Du kan också testa med detta:
Sätt dig bekvämt, och blunda.
Se för dig inre syn hur du går till en sjö, på sjön svävar en dimma.
Vid stranden ligger en liten eka, putta ut ekan i sjön, gå ner i den och sätt dig bekvämt tillrätta och ta dig ut på sjön med hjälp av dina åror, som ligger i ekan.
Du närmar dig dimman, och nu är du inne i den, nu är det dags att be dimman frigöra de drömmar som du har glömde.
Var bara stilla och känn ditt inre lugn, och ta emot bilderna som kommer till dig.
Då du är färdig, så ror du tillbaka, vänd inte ekan utan ro baklänges, mot stranden, ut ur dimman och res dig upp och lägg årorna så att du lätt kan använda dem igen nästa gång. Låt även ekan ligga redo att användas. Sedan går du tillbaka till dig där du började din promenad.
U R us
Okej . Jag får försöka med det nästa gång jag drömmer nåt. Har en bok hur man tyder drömmar men är inte så mycket om det jag drömmer .
vad är det du drömmer för symboler? är det bara just att du ropar på hjälp, drömmen borde ge en hint på varför du ropar på hjälp
U R us
Minns inte med det kan va att nån vill mig nå illa eller att jag blir rädd för nåt när det händer. Är det jag vet just nu