Kan ni styra era drömmar?
Hej!
Jag har en nyfiken fråga och frågan är om ni kan styra era drömmar?
Då menar jag typ att i drömmen kan du bestämma precis vad du vill göra, till exempel kanske du vill träffa någon kändis.
Jag kan styra mina drömmar ibland 🙂
Jag jobbar på det! Men har inte lyckats än haha 😔
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Vissa drömmar kan jag styra, tex har jag en del mardrömmar som funnits med mig sedan barnsben där jag aktivt kan välja om jag ska gå en viss väg eller så. Andra drömmar kan handla om att jag faller och även där vet jag att jag just före marken kommer sväva. Kan även väcka mig själv.
Ibland, till viss del. Brukar också kunna väcka mig själv.
Ibland men inte alltid :)
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Jag kan nog, men vill inte. Jag vill veta vad drömmen vill säga mig och det går ju inte om jag styr den själv.
U R us
Ibland.
Har dock aldrig kunnat bestämma om jag till exempel vill se en viss kändis eller så, att de puff kommer framför mig.
Men att styra genom att prata med karaktärerna som redan finns på plats och välja vart jag ska gå någon stans i drömmen = ja.
Varar inte länge dock.
#0 Jo, men inte varenda gång. Jag är ofta medveten om att jag drömmer i drömmarna. Men i drömmar ser jag ofta saker som ska hända IRL också.
Men när jag väl styr mig i drömmar så flyger jag ibland omkring (det är rätt kul/fritt), har gått genom någon vägg någon gång också. Ibland har jag varit omkring på mystiska platser och observerat fenomen på himlen. Eller på någon planet i rymden. Ganska fascinerade att drömma.
Ibland önskar jag att jag kunde styra mina drömmar. Mina är ofta mardrömmar, och det har jag lärt mig leva med och kan till och med sakna när jag inte haft mardrömmar på ett tag. Men vissa av mina mardrömmar är så obehagliga att de påverkar mig även på dagen och i sällsynta fall har jag obehagskänslor i månader efteråt när jag tänker tillbaka på dem.
Det jag lyckats med som är lite som att styra dem är att jag ibland kan avbryta mina mardrömmar genom att tänka att "Det här är en dröm och händer inte" Då brukar mardrömmen istället bytas ut mot en lätt sömn med noll drömmar, som dock gör att jag vaknar trött.
Vilade i ca 2 timmar och hade en semi lucid dröm nyss.
Jag var inte direkt medveten att jag drömde men tillräckligt medveten för att veta att jag hade bråttom att ta kontroll av situationen, haha, tänkte sms-a någon i drömmen men så kom jag på att jag har ju inte nr och kanske bättre att ropa ut namnet så kommer personen. Tänkte liksom att svaret på sms skulle synas i denna verkligheten.
Kunde inte låta bli att skratta åt det när jag vaknade.
# 12
Det är coolt att man kan göra så 🙂
U R us
Jag kan till en viss del ibland, brukar även kunna väcka mig själv ur en del mardrömmar.
# 14
Det är ju jättebra att kunna väcka sig själv från mardrömmarna, men bara man klarar att drömma så pass länge att man kan se vad drömmen vill säga.
U R us
Jag skulle till jobbet förra veckan och vaknade 05 av larmet, gick upp, gjorde kaffe och rökte en cigg. Sen cyklade jag till jobbet efter dusch och sminkning. En timma senare vaknar jag och inser att det bara var en dröm. Jag hade somnat precis efter att jag stängde av larmet! XD
Jag tror jag gjorde det inatt, det var en man som låg ner och behövde ha HLR. Jag var den enda som var där och det gick inte att ringa 112, för dom skulle inte komma för jag insåg att det var en dröm. Stog och funderade på om jag skulle hjälpa mannen eller inte eftersom det var ju bara en dröm. Sen insåg jag iallafall att jag inte kan HLR och sen vaknade jag. Det kanske är en början till att styra drömmar? Eftersom jag medvetet valde att stå och fundera istället för att hjälpa honom direkt? jag vet inte
Det kanske var som en form av övning ? Ibland fascineras jag av hur sinet kan göra sådant som vi själva inte riktigt förstår, visst är det märkligt hur vi inte är till fullo medvetna om vårt eget inre "jag."
U R us
Ja! Har kunnat styra mina drömmar så länge som jag kan minnas och brukar också kunna väcka mig själv eller "vända" drömmen om det är något obehagligt.
När jag var barn brukade jag flyga till närmsta affär och äta massor av godis 😉Nuförtiden varierar upplevelserna mycket, men i princip vad som helst kan hända.
Detta händer inte varje natt, men några gånger i veckan brukar det ofta bli, gissar att det beror på hur djupt jag sover, etc. Alltid en härlig känsla!