Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 4428 ggr
Viktoria.Westerlund
2016-10-30 03:12
0

Drömtydning, går ej bromsa

Jag drömmer ibland att jag kör bil och när jag ska bromsa så går det inte. Bilen saktar inte ner men jag vaknar alltid innan något händer, inatt drömde jag flög flygplan och när jag försökte bromsa så gick det bara snabbare och snabbare, sen satt jag plötsligt i en bil och jag var uppe i över 800 km i timmen? Någon som kan hjälpa mig tyda drömmen? :o

tlover
2016-10-30 07:09
1

Jag kan inte alls drömtydning men jag fick en känsla att det skulle kunna vara så att det helt enkelt går för snabbt i livet.

Känner du dig stressad inom något eller har det skett en förändring som du tycker gått för snabb?

l'm back

Viktoria.Westerlund
2016-10-30 08:01
0

Nej, inte som jag kan komma på. Det går ju framåt i planeringen men tycker inte det går för fort.. :o

Choklad
2016-10-31 10:44
1

Eftersom du själv kör bilen, så är det du som styr och bestämmer i ditt liv, men det verkar ändå som att du inte har den koll som du behöver ha och kan det vara något som du behöver avsluta i ditt liv? Stanna upp och titta mer ingående på? Något beteende kanske?

Har du höga tankar om dig själv? (det är ju inget fel i det, men ibland kan man bli övermodig och då kan det bli svårt att bromsa innan det är för sent.

Jag undrar om du jobbar för mycket? Att du blir "hög" av att jobba, det är roligt och du märker inte när du behöver vila.

Det behöver röra sig m jobb, det kan handla om något annat som du håller på med och har svårt att sluta när kroppen säger att den behöver vila.

Först visar drömmen att du "står ¨med båda fötterna på jorden" men att det går för fort, sedan eftersom du inte kan/vill bromsa, så blir du beroende av det du gör, och sedan landar du igen och har stabilitet, men det går ändå för fort.

Du pratar om planering i ditt vakna liv, så jag undrar om inte du hade en "avreageringsdröm" där du ser hur det egentligen går till med planerna, så sakta ner lite och då kan du också kanske  se eventuella misstag mm. För de önskningar du har kan bara du styra över, men i lugnare takt

U R us