Återkommande dröm
Hej.Har en återkommande dröm som jag undrar över.
Jag parkerar min bil och sen hittar jag den inte,springer och letar och får panik att jag inte kommer ihåg var jag parkerade.
Har även drömt att när jag parkerar bilen så tänker jag att nu ska jag komma ihåg var jag parkerar men hittar den inte iallafall.
Denna dröm återkommer med jämna mellanrum.
Någon som har någon förklaring? Annica
Fordon brukar visa på hur man tar sig fram i livet.
Du drömmer att ditt sätt att ta dig fram står stilla. och att du sedan inte vet var du stannade/upphörde med det sätt som du lever på nu
Kanske du vill fortsätta på samma sätt som tidigare, men du har glömt hur du betedde dig?
Detaljer som man kan ha nytta av vad gäller bilen mm, är färger (på bilen i synnerhet) och hur omgivningen såg ut.
Kort sagt du kanske saknar en vana och vill ha den tillbaka? Kanske du har slutat röka eller annat, eller något annat som du saknar? Att du känner dig lite vilse i det ev nya som du finns i nu?
U R us
Jag tänker att bilen symboliserar livet. Ungefär som #1 skriver. Du är osäker på om det liv du lever nu är rätt för dig, eller om du ska göra något annat.
Fordon visar på hur man är just nu. Bilens färg, om den har något fel någonstans mm, bilen är den som drömmer. Och hur man tar sig fram, dvs går det fort? Allt är ju den som drömmer i en dröm, men vissa symboler har huvudrollen och bilar brukar vara det. Sedan spelar det roll vilken situation man drömmer om, t ex hus brukar vara den som drömmer också.
U R us