Hjälp med tolkning av dröm
Under några veckor har jag haft olika drömmar men som handlar om samma saker. Ett exempel är att jag drömde att jag vaknade i min säng och allt såg ut som hemma. Men när jag tittade på mobilen var det en dag efter den egentliga dagen. Alltså hade jag sovit bort en hel dag eller totalt glömt bort den. Jag fick panik och frågade mamma vad jag gjorde igår men hon kunde inte svara på det. Jag trodde att jag blivit galen.
Ett annat exempel var inatt. Jag vaknade på riktigt vid 8:30 och tänkte att jag skulle sova en stund till men inte för länge så jag satte alarmet på 9:30. När jag somnade drömde jag istället att jag vaknade vid 21:30. Jag fick panik igen för jag brukar aldrig sova länge, och absolut inte till 21:30.
Alltså har jag upprepande gånger drömt om att jag sovit bort dagar och sedan vaknat upp i panik, jag vet inte varför. Är det någon som har en teori om varför jag drömmer dessa drömmar? Alla tolkningar uppskattas!
Det första jag tänker på är att du är stressad. Har du mycket stress i ditt liv just nu?
Det handlar om tid.
Allt är som vanligt men du är rädd att glömma något? Missa något?
Vad skulle hända om du sov för länge på riktigt? Är det något som du skäms för, att inte passa tider?
Jag tror att du behöver sova mer, och utan att känna skam för det.
Sedan kan man ju titta närmare på siffrornas betydelse, de betyder kanske något som du behöver förstå?
U R us
Tack så mycket för era tolkningar!
Jag hatar att inte passa tider och stressar alltid upp mig för att hinna med. Brukar aldrig sova länge, hur sent jag än går och lägger mig. Jag har den tanken att om jag sover för länge så kommer jag inte att hinna med något och andra kommer att se mig som lat. Saken är den att när jag väl är vaken så kommer jag aldrig igång med det jag ska göra. Det tar otroligt mycket energi att faktiskt göra saker. Det slutar alltid med att jag gör allt i sista sekund och stressar upp mig själv. Har varit så under en längre tid nu, men jag vet inte vad jag ska göra åt det.
Jag tror att du ska börja meditera. Och du kan ta kontakt med en kurator som kommer att hjälpa dig, för du är verkligen stressad . Vad andra tycker är deras sak, du gör som du vill i din takt.
U R us
#0 Det är inte så att du gör för mycket för andra än för dig själv? Att du försöker få alla andra glada och nöjda även om du själv knappt orkar med allt som händer?