Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 492 ggr
[beccalundin]
0

Hjälp med drömtydning

Skulle vilja ha hjälp med att tyda denna dröm: Drömmen började i stallet utanför vår by. Jag, mamma och morfar stod vid en del, det såg mer ut som en lada (riktigt ställ i verkligheten). Vi trodde att det spökade där så för att ta reda på det skulle man slå ett rör mot en skottkärra och se ifall hästen som stod i en box där reagerade, om den reagerade betyder det att det spökar där. De första slagen reagerade den inte på, sen reagerade den mer och mer för varje slag. Vid fjärde/femte kom det fram ett mönster som så ut som en stor rosa klump/femuddig stjärna. Vi sa inget, den lät inte och gjorde inga tecken på att den var hungrig men ändå fick jag en jättestark känsla av att den var hungrig (som att den inte ätit på 100 år) och ville äta oss. Vi sprang runt byggnaden till framsidan av stallet. Där inser morfar något som gör att han stannar. Jag och mamma tar en cykel, jag skjutsar henne. Vi missar avfarten som gör att vi kommer hem så vi åker mot centrum (som ser ut som centrum i en annan stad) istället. Där tappar jag känslan av att det rosa monstret jagar oss. Vi kommer fram till en vårdcentral, som egentligen inte ska vara där. Vi blir jagade av ett likadant monster fast mindre och blått, vi ser det inte i verkligheten men jag får en bild av det i huvudet. Vi hoppar av cykeln och går igenom vårdcentralen. När vi kommer ut på andra sidan har jag ingen cykel, men jag har inget minne av att jag lämnade den, och jag går med en kompis istället för min mamma. Vi träffar några kompisar. Så fort vi mötte dem blev de också måltavlor för monstret. Vi vet att monstret inte vet var vi är så vi går lugnt runt för att undvika det. En av kompisarna börjar sjunga. Vi andra får panik och försöker förklara för henne att monstret kommer hitta oss men hon fattar inte. Tillslut kommer vi överens om att hon får sjunga när det är husväggar på båda sidor av vägen, och när det är mellanrum mellan två hus måste hon vara tyst. Där ungefär vaknade jag. Jag tror jag drömt detta tidigare men det var några år sedan. Skulle bli jätteglad om någon kunde hjälpa mig att tyda denna dröm. Tack på förhand

Choklad
0

Jag undrar vad det är som du tänker på som du tror att ska skada andra? Eller om det kan vara ett beteende som du har, som du är rädd ska skada andra? 

Det verkar som att du behöver prata om detta som bekymrar dig, och att det finns hjälp att få, då kommer du att må bra igen. 

Rosa är kärlek, och något som du tar emot, blått är något du ger, dessa monster kanske inte alls är farliga?  

Om du vågar ta tag i saker och ting så kommer du att förstå att ta emot den energi som du behöver.

U R us

[beccalundin]
0

#1 Det är inget jag är medveten om iallafall, vad jag kan komma på nu.