Drömmar iFokus

Drömmar

Etikett: vi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1102 ggr
iza89
0

Drömmar om en person jag inte gillar

Jag har skrivit om detta förut här men nu behöver jag verkligen tips/hjälp/råd om detta. För ca 10 år sedan var jag tillsammans med en kille, som vi kan kalla M. Vi var ihop i 2 år, redan efter några månader så visade det sig att M var väldigt kontrollerande och svartsjuk. Efter ett tag träffade jag knappt mina vänner (förutom i skolan) och min mamma. M hade en egen lägenhet som jag satt i hela tiden medans han var ute med sina kompisar. Jag var väldigt ung och det tog ett tag innan jag insåg att det var nått som inte stämde och att ett förhållande inte ska se ut såhär. Tillslut så gjorde jag slut men då blev det ännu värre; han började stalka mig, han bjöd mina vänner på fest och berättade hur hemsk jag varit mot honom (allt han gjort mot mig sa att att jag gjort mot honom), han ringde på nätterna och kunde lämna jätte många meddelanden om vilken hora jag var, han hade vänner som höll koll på mig när jag var ute på krogen och han kunde dyka upp hos min mamma och fråga efter mig. Som tur var gav han upp efter ett tag och jag har endast sett han en gång sedan vi gjorde slut (vilket är helt otroligt då jag inte bor i någon stor stad, men han har flyttat bort så det är antagligen därför). Nå, över till mitt problem. Jag har alltid drömt om denna M. Men nu på senare tid är det nästan varje natt, väldigt intensivt. Jag drömmer ofta att han vill ha tillbaka mig, jag säger nej men det blir ändå vi ändå och när jag vaknar är jag så arg på mig själv och för en stund tror jag det är sant. Denna människa sårade mig djupt och jag förstår att det är ärr kvar men det sista jag vill är att drömma om honom. Varför gör jag det efter så lång tid? Nu har det till och med blivit att jag är orolig innan jag somnar för jag vill inte se hans ansikte. Jag tänker aldrig på honom men när man ständigt drömmer om människan så är det oundvikligt att inte göra det. Jag har under ett halvår mått dåligt och varit sjukskriven, kan det ha nått samband? För jag kopplar ju inte ihop M med positiva tankar direkt. Man kan ju inte kontrollera sina drömmar men finns det något man kan göra ändå..? Ursäkta för lång text! Skriv gärna era funderingar kring detta.

Choklad
0

Det finns en kärna i detta, som är orsaken till dina drömmar, och jag tror att det har med rädsla att göra, kanske en rädsla som sitter kvar fast den inte har någon uppgift att fylla.

Vad har du gemensamt med honom?

U R us

iza89
0

Jag har nog inget gemensamt med honom, när vi var ihop hade vi nog ilskan gemensamt. Att vi kunde explodera på varandra, men han var duktig på att locka fram det i mig. Önskade att han helt kunde försvinna ur mitt liv, även i drömmarna.

Choklad
0

så han provoserade dig? Kanske det som finns kvar i dig ännu? Har ni något ouppgjort mellan er som upprepar sig inom dig ?

U R us