Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 663 ggr
E.j
0

Sjukt obehaglig mardröm?

Hej! Har på den senaste tiden drömt väldigt konstiga drömmar som på senare tid hänt i verkligheten. Dock så drömde jag en väldigt obehaglig dröm idag som jag gärna ville kolla med er. Jag somnade och vakande upp i mitt rum på en stol som jag alltid sitter på. Min lille bror kommer in i rummet och helt plötsligt så ser både jag och han hur en annan stol mittemot oss välter omkull. I drömmen så känner jag hur rädd jag blir och svimmar? Tror jag, det blir helt svart för ögonen och helt plötsligt har något dragit mig under sängen och jag skriker. Min bror drar ut mig och vi springer mer till min mammas rum och jag lägger mig i dubbelsängen med min mamma och säger: vi måste flytta nu. Vi kollar ut genom dörren och jag känner obehag hela tiden. Helt plötligt ser jag en man hängandes dock så ser jag inte huvudet utan bara kroppen. jag har även min lilla hund i min famn. Vi känner och hör hur detta spöke? Kommer närmare. Min bror tar upp en sax och jag säger lås dörren! Han låser och 1 sekund senare så åker dörren upp och jag har helt plötsligt en skruvmejsel i min hand. Sen vakande jag i panik och rädsla. Känner så mycket obehag just nu och rädsla. Någon som förstår sig på detta?

Choklad
0

Först och främst: en dröm är en dröm och du behöver inte vara rädd för själva drömmen eftersom det är ju du själv som skapar den för att försöka reda ut ditt dagliga liv och beteenden och även händelser som du inte själv kan påverka.

Jag tror att du är rädd för något som du tror ska hända

Verktygen har en sorts huvudroll i detta och vad tänker du om dessa verktyg? Vad ska du göra med dem ?

Saxen särar på saker och ting, är du rädd att något ska försvinna ur ditt liv?  Jag vet inte hur gammal du är, men kanske du håller på att bli vuxen och att du håller på att lämna det som för dig är tryggt och hemvant? 

Skruvmejseln skulle kunna symbolisera dina försök att hålla ihop något, fast du vet att den lika gärna kan skilja på saker och ting, kanske att du upplever att mycket i ditt liv är "skruvat" just nu?

U R us