Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1023 ggr
Vrilen
2019-02-21 21:44
0

Tolka dröm

Hej! Skulle vilja ha hjälp att tyda en mardröm jag hade inatt. Har tyvärr glömt bort lite men ska göra mitt bästa

Det börjar med att jag är i stallet. I början av drömmen är jag ensam när jag är i stora stallet. Det stod fler hästar där i drömmen och platsen drömmen är fokuserad på är precis utanför boxen vi har hö i. Ser mig omkring i stallet och alla hästarna har ren panik och far runt i boxarna. Ser då att det står en stor svart häst framför mig. Den har huvet rest och är löddrig av svett på halsen och bringa. Och blicken är nästan sjukligt läskig och genomträngande. Jag vet inte hur jag ska beskriva den men fy vad obehaglig den var. 

Sen blir det som att drömmen slutar lite men fortsätter på samma spår igen. I den andra delen av drömmen är jag på stallplanen och ska gå in i stallet igen med min häst som jag leder. Hon börjar dansa runt när vi närmar oss dörren till stallet. Den dörren är precis bredvid boxen där den svarta hästen stod. Öppnar stalldörren och släpper min häst så hon kan gå förbi en halmbal som ligger där eftersom det är för trängt för att gå i bred och jag måste stänga dörren. Min häst rusar då in och ställer sig öga mot öga med samma svarta häst. Nu skakar den svarta hästen och den har samma sjukliga plågade blick. Springer in och ställer mig emellan hästarna. I samma veva faller den svarta hästen ner död på marken. Men ögonen är fortfarande öppna och den plågade blicken lämnar inte hans ögon. 

Vad kan detta betyda? Kände aldrig att den svarta hästen var aggressiv eller att jag skulle vara rädd för den för att den kunde vara farlig fysiskt. Det var bara blicken jag inte kan släppa..

-Aida-
2019-02-22 08:07
0

Svarta hästar symboliserar mysterium och de okända. Det tyder på att du har tagit eller ska ta en chansning i något okänt, denna svarta häst kan vara en metafor för något som en gång gav dig styrka att ta dig igenom saker som nu är borta. Att den dog tyder på att de är nåt som lämnat dig.

Hästar generellt symboliserar styrka och uthållighet, du behöver ta kontroll över något inom dig själv. Ditt undermedvetna försöker kommunicera med dig och säga dig något, notera hur det kändes när du såg deras blickar och reflektera över om det känns bekant på något vis, vart den paniken kan tänkas komma från.

Vrilen
2019-02-22 09:20
0

#1 Ja det stämmer faktiskt väldigt bra! Har velat om beslut som betyder mycket för mig de senaste veckorna. Tack så mycket!

-Aida-
2019-02-22 09:30
0

#2 Inga problem. 🙂