Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 895 ggr
Corro
2019-03-08 08:14
0

Höga höjder

I natt har jag drömt igen om höga höjder i två olika drömmar. I första drömmen träffar jag mina kusiner som jag sällan träffar i verkliga livet, min moster var också med, hon sa: ”du trodde jag var död va” nej sa jag (ville inte medge att jo klart hon är död) hon var inte snäll mot mig i livet,, i allafall hade mina kusiner bestämt sig för att köpa en jättestor ödla och vi skulle ut och leta efter en stor sten som ödlan skulle ha i sitt akvarium. Vi beger oss då ut på branta berg, det stormar och vi tänker att bäst att avbryta och bege oss hem igen, men då ser vi hur folk ramlar ner för höga berg och vi klänger oss själva fast i höga stup för att hålla oss fast ,,, Vaknar Min andra dröm handlar om ett höghus med en liten hiss som går utanpå huset,,, Jag skall åka högst upp i huset för att tämja eller i alla fall kolla hur en katt beter sig. Jag är så rädd när jag åker upp i hissen för den har bara ett litet räcke och är helt öppen, när jag är högst upp ser jag att det är som att vara på ett tak utan några skyddsräcken, en liten pojk håller på att ramla ner men jag lyckas dra upp honom. Det är mycket folk som är på taket men ingen tycker det är konstigt att det inte finns några räcken! Barn leker och livet pågår,, till slut hittar jag den lägenheten som har katten jag skall träffa men då är det för sent, jag är en timma försenad och dom skall iväg på något,,, Vaknar Vad betyder dessa drömmar om höga höjder som återkommer ?

-Aida-
2019-03-08 14:17
0

Höga höjder generellt tyder på att man har nått sina mål man satt för sig själv.
Är man rädd för höga höjder eller känner sig besvärad över att vara på högre höjd  tyder det istället på motsatsen, att man har satt för svåra mål som man inte kan uppnå.
Du skådar folk som ramlar ner och du klänger dig fast och stormande väder, du har något framför dig som du tycker är svårt. Kan vara exempelvis jobbet, skolan eller jobbiga känslor, eller tankar, knagglig vänskap med folk.
Din andra dröm tyder på samma, du klarade inte din utmaning med katten.

Dina kusiner och din moster är ditt undermedvetna som försöker tala om något för dig, de är ofta personer agerar som manifestationer för sina egna känslor. Jag tolkar deras närvo i drömmen som att du behöver ta tag i de som bekymrar eller besvärar dig.

Att drömmen är återkommande i olika former tyder på att du behöver lösa problemet/sitautionen, då kommer drömmarna att sluta också.