Någon skrek nej i mitt öra
Det händer ofta att jag kan höra att någon skriker i mitt öra väldigt högt nästan så det gör ont. Det händer ofta när jag sover men det har hänt i vaket tillstånd även. I morse vaknade jag av att någon skrek neeeeeeeeeej riktigt högt i mitt öra, och jag vaknade till direkt väldigt rädd och undra om det stod någon i rummet. Jag minns inte om det var en man eller kvinno-röst. Men jag minns att det var som att personen som sa det var upprörd eller hade precis förlorat något värdefullt. Vet någon vad det kan vara ? Ibland hör jag mitt namn och varje gång är det såååå högt som att någon verkligen skriker. Detta har pågått ungefär i ett år och börjar hända allt mer ofta. Blir verkligen rädd av detta, vet någon vad det kan vara ?
Kan det vara Exploding Head Syndrome?
https://hjarnan.ifokus.se/discussions/57ec2236ce12c441d000a112-exploding-head-syndrome
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Jag rekommenderar att du söker till psykiatrin och pratar med psykolog, det kan vara nån form av schizofreni eller annan störning.
Det är vanligt att man hör röster, ljud eller namn när man vaknar upp eller just somnat, hör du det i din vardag när du är fullt vaken så rör det sig inte om det längre. En psykolog kan bedöma om vad de rör sig om genom ett enda samtal med dig, ifall du beöver remiss så fixar dom det också.