Fest-dröm?
Hej! Jag hoppas nån vet vad denna dröm skulle kunna betyda, jag har verkligen ingen aning den här gången. Hursomhelst, det började med att jag hade en fest hemma hos min pappa (skilda föräldrar) som min bror hade arrangerat åt mig (jag är snart 18, han är snart 20). Det är väldigt luddigt men sen kom pappa hem och han skrattade lite åt att jag va full, så gissningsvis var det väl min 18-årsfest om man ska tänka realistiskt. Sedan var det nån som kom fram och visade en video på sin telefon från tidigare samma kväll, där man såg mig och min bror stå mittemot varandra och brorsan skrek helt plötsligt på mig för att han blev arg på något, vilket han absolut inte brukar göra i verkligheten, vi har en nära relation och bråkar i princip aldrig. Sedan så blev alla runtomkring tysta på videon, det var väldigt många där. När jag fick se videon så hade jag inget minne av att det hade hänt, så jag antog att det var en minneslucka pga alkoholen. Efter det så gick jag till soffan på altanen och satte mig med två killkompisar, och om det är relevant så känner jag inte nån av dom i verkligheten nu när jag tänker på deras ansikten. Vi kom in i nån slags diskussion om att min parfymflaska som stod där luktar för starkt så jag sprayade lite på handleden och lät dom lukta, varpå dom erkände att det doftade gott. Hela fest-”scenen” i drömmen utspelade sig i vår trädgård, och om jag skulle gissa så var det mellan 50-100 pers där. Sedan byttes scenen o allt för då var jag helt plötsligt på ett tåg med killen jag gillar och sedan vaknade jag. Någon som orkar tyda detta? Tack på förhand
Hej, en tolkning här. Som vanligt bör det tas med en rejäl nypa salt:
Jag ser drömmen som en varning (typ från ditt högre jag) om faran av att hamna i ett alkoholberoende. Om du har skilda föräldrar så är du nästan automatiskt i en riskgrupp. I början skrattas det bort men det eskalerar efter hand. Drömmen antyder att det snart kan nå nivån då minnesluckor uppstår. Din bror reagerar på (det ännu inte etablerade) missbruket. Omgivningen tiger dock om saken, så som det ofta är. Parfymflaskan visar på din egen doft (din attraktionskraft), du behöver inte gå omvägen via alkoholen för att bli bekräftad. Slutscenen visar på möjligheten att ha en god och sund relation, förutsatt att du inte fastnar i missbrukets grepp. 🌺
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/