Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettmardrömmar
Läst 298 ggr
[hammietime]
2020-05-01 21:16
1

Dröm

Hej, inatt hade jag en dröm dom jag inte riktigt vet om den kan betyda något. Är lite småskraj så undrar om ni ksk vet? Så det började med att det var en stor snöstorm där jag bor. Det var kallt ute, extremt blåsigt och snöade. Det regnade också till och från. Så jag och mina föräldrar hade kommit på besök hemma hos mig, så vi tre satt i vardagsrummet hemma hos mig (Vardagsrummet är rakt fram från dörren, köket till vänster om man står med ryggen mot ytterdörren och lite rakt fram och sen höger, sen höger igen är badrummet. Sen från badrummet så är det andra rum åt höger och från köket är det fler rum efter köket (har rätt då stort kök) Anyways, det var storm och vi satt och kollade på netflix. När vi hade suttit där länge, typ 1 timme så kom min vän Viktoria och hon berättade att det var en farlig inbrottstjuv som var ute och härjade i vår lilla stad. (Bor i en liten stad ca 10 mil norr från sundsvall). Så då blev dröm jag skraj och hämtade min kudde och en av mina hamstrar för att känna mig lite säkrare. Jag kände också på dörrhandtaget om det var låst och det var det inte så jag öppnade försiktigt dörren och drog igen den och låste sen. (Det var typ efter middagstid, ca 19:00) Sen satte jag mig igen. När vi hade suttit där utan att något särskilt hade hänt (inklusive min vän Viktoria, hon stannade kvar hela kvällen i drömmen). Några timmar efter att jag låst dörren där runt kl 8 så behövde jag gå på toa så jag pausade filmen vi såg på, la ifrån mig kudden, lin vän fick hålla i min hamster och jag ställde colan på bordet. (Kanske värt att notera att vi hade vår gamla hall dom nu är nyrenoverad men vi hade alla gamla mäbler och gamla tapeter, och vi hade också våran gamla soffa. Nu har vi två fåtöljer och en 2 sits soffa men i drömmen hade vi våran gamla soffa och hallen innan vi renoverade). Så jag gick på toa och gjorde nummer 1, och medans jag kissade så såg jag att det var blött på golvet vilket var konstigt för ingen av oss hade nyligen duschat. Så jag kollade i duschen (Jag har en liten golvlist som är ca 2cm hög. Inget badkar utan en golvbrunn, listen, ett duschdraperi och en dusch. Vi har ett väldigt litet badrum också) Och till min stors förskräckelse så var det fullt med vatten i duschen, med kranen på högsta, och en döskalledemon sak målad på duschmunstycket i röd bakgrund och själva döskallen i svart. Så jag sprang ut ur badrummet och skrek ”Han har varit här han har varit här!!” Och började gråta. Pappa gick in och kollade och stångde av vattnet och så. Så pappa tog ett av sina gevär (han jagar tyvärr) och satte sig vid ytterdörren. Det var några saker borta också, men inga dyra saker för t.ex min ipad som stog i badrummet i drömmen var kvar. Sen hände antagligen massa saker, men minns inget efter att pappa satt sig vid dörren med ett gevär. Nästa sak som jag minns är att vi alla (utom min vän, hon var inte där med oss) står utanför huset, som är typ halvt nerbrännt av någon anledning. Pappa håller fortfarande i sitt gevär och sen ser jag att min mormor (som irl är typ 80 år gammal och har alzheimers sjukdom) satt fastbunden på en stol och inbrottstjuven (som ingen av oss sett tidigare utan bara läst och hört om) stog med en pistol mot hennes huvud. Vad han ville ha var osäkert, minns att han skrek något men minns inte vad han skrek men något skrek han. Papa skrek tillbaka ”aldrig” och sprang i full fart fram och sköt massa skott (han träffade ingen av dom) Han fortsatte skjuta massor med skott och sen brände dom ner huset nästan helt. Sen vaknade jag. (Kanske också värt att berätta att vi har andar i huset tror vi, t.ex tror vi att vi har min mammas mormor här, min mammas gamla katt, min pappas morfar. (Har fått huset av mina föräldrar och dom har flyttat ut) För när jag var liten så satt jag i spjälsängen och hade ropat ”Bubbe!” (Alltså gubbe, men sa bubbe när jag va liten) och pekat mot dörröppningen men där hade ingen stått. Och ibland känner man en rökdoft här hemma (min mamma s mormor rökte) och ibland ser man en svart katt springa ut genom dörröppningen. Har också sett en person stå i hallen i ögonvrån när jag stog och gjorde mackor en gång. Allt detta inom paranteser är saker som har hänt förut) Och innan jag la mig igår kväll skulle jag ta ett glas vatten och min favoritmugg stog på hyllplanet med glas (Ett skåp i köket med 3 hyllplan, högst upp är random saker, mittenplanet är muggar och längst ner har vi glas) och luggen stog med glasen. Jag såg den tomma platsen där muggen hade stått där jag ställt den efter att ha diskat den. Kan det vara någon ande som ”gav” mig drömmen för att buss med mig efter att ha flyttat på muggen igår? -Alma

[Mail]
2020-05-20 23:01
1

Allt det du ser i drömmen är känslor, symbolspråk i kök där äter man och umgås, badrummet står för renlighet, du renar dig, hallen det händer mycket idig och snöstorm står för känslor har det hänt något att känslorna har rörts upp av någon/något som gjort dig upprörd, huset är du i drömmen det händer mycket med dig personligen inom alla områden i ditt liv. Din pappa är med dig i drömmen som skydd och din mormor du bearbetar känslor om henne och hennes sjukdom dina besökare från andra sidan är en bekräftelse att din mormor är där är ett tecken till dig. Även din morfar och katten.