Mardröm när jag sover med min bebis.
Senaste månaden ungefär har jag börjat drömma otroligt obehagliga drömmar när jag sover med min bebis. Jag vaknar när hon börjar röra sig och vi kör med dream feeding med henne så vid varje tillfälle får jag sova mellan 1,5-2,5 timme i stöten innan hon vill ha mat. Under dessa sömnpass drömmer jag i princip alltid mardrömmar och flera gånger har det hänt att jag vaknat av att de är så obehagliga. Det är sällan jag drömmer om samma sak flera gånger, enda gemensamma nämnaren är ofta alltså att jag vaknar av dem.
Innan hon kom har jag också haft problem av att jag vaknat av mardrömmar, men nu är det nästan varje natt. Vad kan det bero på, någon som har någon gissning?
#0 Som du säger själv så verkar mardrömmarna inte ha med ditt barn att göra, de fanns redan innan. Om du vill berätta vad drömmarna handlar om så kan det ge ledtrådar. Även om drömmarna är olika varje gång så kan de likväl ha samma 'tema', detta kan leda dig fram till vad drömmarna vill säga dig. 🌺
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
#1 Det jobbiga är att det ibland involverar henne. En gång stod jag framför sängen och plockade ihop smutstvätt, rummet var mörkt men inte tillräckligt mörkt för att man inte kan se något. Böjer mig ned och ser henne krypa ut från under sängen (det kan hon inte ännu, hon är bara 4 månader). Jag hukar mig mot henne och då tar hon tag i min arm, drar mig mot henne och hugger mot min strupe. Hennes ansikte var bara ett svart hål. Precis när jag känner hennes tänder mot min hud så vaknar jag.
En annan gång såg jag henne gå i en cirkel, hon var alldeles stel och hade huvudet i en onaturlig vinkel. Jag vet i drömmen att en bebis inte kan gå och att det är helt fel, så jag går mot henne, säger hennes namn och precis när jag ska ta på henne så vaknar jag.
Drömt att hon är under sängen och smyger upp armarna vid sängkanten för att ta på mig, när jag sover med min man i sängen kan jag alltså vakna av att jag ligger i mitten av sängen, tryckt mot honom för att komma ifrån kanten så mycket som möjligt.
Oavsett vad jag drömmer så har det alltid en sak gemensamt - jag vaknar alltid alltid precis innan bebis vaknar. Jag kan vakna ur en helt vanlig dröm också och absolut max en minut senare så börjar hon röra sig för att det är dags för mat.
#2 Det är en väldigt obehaglig situation du har hamnat i. Det förefaller otroligt att ett så litet barn skulle kunna ha ett ont uppsåt på något sätt. Men däremot är det inte alltför osannolikt att det kan finnas en illasinnad kraft, demon eller liknande, som i det fördolda påverkar antingen barnet eller dig själv. I ditt fall skulle jag nog kontakta ett erfaret medium för att försöka få mer information om vad som pågår. Jag förutsätter då förstås att det inte är något medicinskt problem med barnet.
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
#3 Hon hade en tuff start vid födseln men har efter det mått bra, hon är ett väldigt lätt barn, gråter och skriker nästan aldrig utan är alltid glad. Vaknar alltid med ett leende på läpparna. På dagarna är det inga problem att sova med henne om vi slumrar ihop i soffan eller i sängen, men på nätterna börjar mardrömmarna.
Smutstvätt symbolspråk du bearbetar känslorna om ditt barn halsen är ditt centrum för talet känner du dig kvävd har du någon i din närhet som du känner sätter tänderna i dig i din hals tar talet ifrån dig eller känslor som är så jobbiga att det har blivit en blockering i halsen. Att barnet går i en cirkel går du runt i en cirkel el är det samma tankar rutiner . Nacken står för flexibilitet är du stel el böjlig i ditt tänkande. Styrkan sitter i armarna dina du måste ta fram din styrka i dig. Hoppas detta hjälper. Glöm inte att det tar ett tag för kroppen också att bearbeta allt.