Drömmar iFokus

Drömmar

Etikett: frågor-om-drömmar
Läst 220 ggr
Blue_Lugia
1

Drömmer alltid att jag missar julen?

Hej! Säkert ett par gånger om året (minst en i alla fall) drömmer jag att jag missar julafton med allt vad det innebär. Jag drömmer att jag vaknar upp sent på kvällen eller ibland dagen efter och julen har redan passerat. Känner liksom panik och måste göra allting i efterhand för att det ska vara liksom. Gå en tidig långpromenad med hunden, fixa lite jumkunch, se på Kalle osv. Det ska bara vara där oavsett om det är flera dagar efter. När jag vaknar känner jag mig alltid lika förvånad. I verkliga livet har jag ingen att fira med utan jag har min egen lilla julrutin som jag följer varje år. Är mitt undermedvetna orolig för att den ska brytas och vad som händer i så fall, eller varför återkommer dessa juldrömar att jag liksom "försover" mig och sover bort dagen? Kan tillägga att jag har Autism och när jag bestämt mig för att något ska bli eller vara på ett visst sätt så ska det. Annars mår jag oftast dåligt eller känner att "Fan det här blev ju inte till 100 % som jag planerat). Julen ska ju ofta uppfattas som perfekt och jag antar att det i mitt sätt att fira också ska vara typ perfekt annars blir det inte samma sak. Tolkar jag det rätt?

Lussan20
1

Hade samma dröm förr, hur jag inte hann köpa julklappar och pynta.

Jag tror det handlar om rädsla att missa något viktigt, för min del var det nog för andras skull, barnen och föräldrarna. Julen är nog bara en symbol för rädslan att missa något viktigt! Mvh/WL🌺