Medvetande dröm
Hej. Jag är drygt 60 och drömde om min bästa kompis som dog i en fruktasvärd olycka när han nyss fyllt 30. I drömmen var jag med i en grupp som skulle renovera ett väldigt gammalt hus, huset var ändå fint med många fina gamla detaljer. En förman gick runt med mig och några till för att visa vad som skulle göras, han målade på en brädbit och jämförde med den gamla färgen på någon detalj i huset. När en av de andra vände sig mot mig såg jag att det var min gamla kompis men han verkande inte se mig. Jag kände att tårarna rann längst med mina kinder och tänkte att jag måste passa på att krama honom för när jag vaknar finns han inte mer. Tyvärr vaknade jag innan jag hann krama honom.
Jag har drömt drömmar där jag varit medveten om att det är en dröm tidigare också är det något som är vanligt?
#0: Ett hus i drömmen kan symbolisera en själv eller någon annan person. Om huset skall renoveras kan det tyda på att någon kommer tillbaka (i bättre skick än tidigare). Kanske står din vän i begrepp att återfödas? Att drömma att man drömmer är relativt vanligt, det kallas även 'Lucid dreaming'. Orsaken är inte känd men en teori är att man hamnar i ett mellantillstånd mellan dröm och vaka.
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
Tack för intressant svar. Satte igång många tankar.
#2: Ingen orsak! 😊
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/