Drömtydning flygkrach
Drömde en så otäck dröm i natt. Kan någon hjälpa mig att tyda den?
Drömmer att jag och en manlig kollega ser ett plan i luften, bredvid flyger en helikopter. plötsligt störtar planet ca 500 meter i från oss och jag fryser fast och då hugger min kollega tag i mig och drar mig till säkerhet från alla brinnande stora föremål som kommer flygande. Flera av mina kollegor dör då det blev en stor explosion. När allt lugnar sig går jag och min kollega runt i byn där allt nästan är förstört. Han säger om och om igen att hans sambo plus son har dött och jag går omkring helt tom och kollar på förödelsen. I drömmen känner jag mig så hjälplös och samtidigt är jag less på flygplanskrascher, för någonstans är jag medveten om att det är en dröm.
Jag brukar oftast drömma om flygplan som störtar långt i från mig men inte på den här nivån.
#0: Kan din dröm vara en återkoppling från en traumatisk händelse som ägt rum för länge sedan, kanske till och med i ett tidigare liv? Att du har drömt samma typ av dröm flera gånger tyder på att det undermedvetna vill föra upp något till ytan. Det är som att det undermedvetna vill vänja dig vid tanken. I tidiga drömmar är flygplanen långt borta men nu i den senaste drömmen är det närmare. Försök komma ihåg fler detaljer, det kan ge ledtrådar.
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
#1 drömmarna om flygplan tror jag härstammar från att flygplan flyger ovanför vårat hus och ibland hörs det som om dom ska landa på huset!
I drömmen så står jag mot en vägg som min kollega släpade mig till under ett tak och det kommer stora brinnande föremål som nästan träffar oss.
När jag tänker efter så har jag samma känsla i drömmen som jag fick vid ett tillfälle för tre år sedan då en släktings man dog hastigt och vi berättade för släckningens barn att deras pappa hade dött. Det kändes som jag blivit nerlyft i världens misär,sorg och det kändes som jag satt i taket och tittade på helt hjälplös
#2: Det skulle kunna vara den händelsen, för tre år sedan, som påverkat dig så starkt. Kanske lämnades minnesspår kvar som inte blivit bearbetade sen dess. Flygplanen kan ha 'vävts in' i drömmen, speciellt starka ljud kan verka omskakande emotionellt.
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/