Hjälp med tydning
Jag brukar vara bra på att tyda mina egna drömmar, men den här, trots att den känna ganska tydlig, går jag bet på. Kul att höra någons tanke om denna:
En äldre man står och fiskar med ett foster som bete. Jag blir förskräckt och går fram o0ch tar fostret och knyter upp linan som är knuten runt halsen. Fostret är alldeles blått och verkar livlöst, men det lever fortfarande och jag värmer det och den får en rosa färg. jag ber någon att gå och köpa mjölk åt fostret, men märker att jag skälv har mjölk och kunde amma bebisen/fostret. Sedan åkte vi till sjukhuset och tas emot snabbt trots att det är många som väntar. Alla är mån om det lilla livet. Jag bäddar ner den i en säng och känner att det mår bra.
#0: Drömmen förefaller vid första anblicken otäck, med fostret som bete. Men eftersom drömmar talar med bildspråk så kanske fostret endast står för något som är 'outvecklat', som ännu inte blivit fullbordat. I den meningen kan fostret, i överförd betydelse, stå för en önskan om barn.
Den 'äldre mannen' kan således vara dig själv, där 'äldre' står för erfaren och mogen. Fostret är 'bundet' och dör om du inte befriar det, dvs förverkligar din önskan. Du märker att du själv har förutsättningarna för liv, dvs du har mjölk och mjölk är liv. Sjukhuset står för stöd och support och det är många som kan hjälpa till.
Drömmen är positiv i sin betydelse, trots det märkliga innehållet. Jag tror det handlar om att du skall bejaka en möjlighet. Det kan handla om en ny 'skapelse' men kanske även konkret om att ta ett barn i din vård.
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
Tack så jättemycket! Mycket intressant tolkning.