Drömmar iFokus

Drömmar

Läst 261 ggr
[LexiusAlexis]
0

Underligt besök i dröm

Hej alla!
Jag har nu ofta problem med traumadrömmar där personer eller platser som gjort mig särskilt illa dyker upp. Nu på senare tid har dock traumadrömmarna börjat bli konfronterade av goda drömscenarion som på ett eller annat sätt tagit strid mot marorna. Så långt så gott tänker jag!

Dock har jag varit med om två rätt skumma drömmar nyligen som jag skulle vilja reda ut betydelsen av.

1. I den ena kommer en av personerna som var med och gjorde mig som mest illa fram till mig. När jag ber honom försvinna eftersom han gjort nog med skada säger han: "Men Alex… Jag vill ju bara bli förlåten!" Det var en av drömmarna.

2. I den andra sitter jag i ett rum, till inredning och doft väldigt likt ett trapphus. I rummet sitter några psykologer framför mig och mina föräldrar. Efter ett tag öppnas dörren och en man kommer in och ställer sig mellan oss och psykologerna och säger: "De lurar er!" eller "de lurade er", det är oklart vad han egentligen sa, för jag vaknade kort därefter. Just det där var relativt skumt och jag undrar vad det handlade om…

Har ni någon förklaring på någon av dessa drömmar? Kanske vet du något om båda? Jag höll på med drömtydning när jag var i tonåring men jag har tappat mycket av det där sedan dess. Nåja, kanske har någon av er bättre koll?

[ghostdoggy]
1

ser detta blivit läst 108 ggr men ingen som svarat nån borde ju sitta med kunskapen,jag gör dock inte det…men svarar utifrån d jag lärt mig ,om det är rätt el fel får väll nån annan bedömma..lol

1. är kanske just det du ska göra..förlåta..så du själv kan gå vidare,för du fastnar själv i situationen om och om igen,du knyter upp massa trådar och nya vägar genom att förlåta,du kan helt enkelt lägga saken åt sidan,men d betyder inte att du ska glömma vad som hänt utan mer att se det som en lärdom,bryta ett mönster

2. ser det mer som att du borde följa din egen väg oavsett vad andra tycker och tänker om hur vi borde bete oss,oftast blir vi lurade till att följa andras visdom utan en tanke på vad vi själva vill,till slut blir det en ond cirkel och när vi väl inser sanningen så känner vi oss lurade oavsett situationen..

i flera års tid så drömde jag att mina vänner jagade mig med luftgevär å varje gång som kom jag alltid till ett stup..där hänger han ..skjut ..jag släppte aldrig taget..var antagligen rädd för splattet nedanför så tog gärna kulorna..lol
när jag flyttade och bröt med dom flesta så försvann även drömmarna.drömmarna talar om att det finns någonting att ta itu med även om vi inte förstår innebörden av det,men d ger en liten fingervisning av vad det kan vara..
hoppas dock du får ett bättre svar än detta som leder dig till vad du söker =)