Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 93 ggr
trött.trött-trött7
2021-11-29 21:44
0

Mina drömmar

Jag undrar om någon här kan förklara vad mina drömmar betyder? Jag har drömmt att jag hade jättelångt hår(jag har kort på riktigt), drömt flera gånger om att jag höll på att drukna, att jag har sett vatten som har kommit imot mig och bara ökat och ökat(vattnet har varit våldsamt ),har ofta drömt att jag har gråtit och vaknat ibland att jag också har gjort det.

Monika A

JRSN
2021-11-30 06:29
0

#0: Hej, jag tolkar ditt långa hår i drömmen som en potential, en möjlighet att utveckla en andlig kapacitet och ett utökat medvetande. Människans hår är ett gammalt attribut för kontakten med Gud och högre makter. Styrkan sitter som bekant i håret och det är specifikt den andliga styrkan det talas om här.

Vatten står generellt för känslor och om vattnet ökar våldsamt så innebär det mycket starka känslor som är svårt att hålla tillbaka. Det kan vara idé att ta reda på roten till känslorna, var de kommer ifrån och vad de representerar. Att hålla tillbaka känslor är inte så bra hälsomässigt, det kan skapa obalanser och sjukdomar i kroppen. Bättre är att varsamt kanalisera fram de känslor som vill ut. Ilska genom vedhuggning, sorg genom att gråta till känslosamma filmer, saknad genom att knyta nya kontakter etc. Sen kan man symboliskt göra ett avslut till de problematiska känslorna genom att utföra en ceremoni eller ritual som innebär att man lägger det gamla bakom sig.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

trött.trött-trött7
2021-11-30 19:08
1

#1: Tack snälla för svar.

Monika A