Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettermardrömmarsömnparalysåterkommande-dröm
Läst 165 ggr
sxnoo
2021-12-03 18:51
1

''Gorilladrömmen''

Denna natt hade jag en mardröm jag kallar för ''Gorilladrömmen''. Första gången jag hade denna dröm var 2014 (när jag var 6). Denna gång var den annorlunda! Det började som vanligt, jag sprang på en väg jagad av en gorilla på säkert 10 meter, sedan kollar jag upp och ser att jag håller på att bli krossad och skriker högt, sedan vaknade jag. När jag satte mig upp och tände min lampa på nattduksbordet såg jag en skugga av en människa stå brevid mig. Jag fick panik och kunde inte röra mig. Har sett skuggor av människor förr, de har haft hackiga rörelser. År 2019 efter ett besök på Kolmården så slapp jag denna dröm ända tills nu!
Vad kan detta betyda? Varför kommer den alltid tillbaka?

sunoo

JRSN
2021-12-05 07:01
0

#0: Hej, det här var lite svårt men jag tror att det är två olika fenomen du upplever. Gorillan står symboliskt för urkraft, vänlighet och ett orubbligt lugn. Att du känner dig jagad av gorillan kan möjligen betyda att du är rädd för din egen styrka. Du bär på stor kraft och kapacitet men vågar inte riktigt kliva fram och ta kraften i anspråk. Kanske behöver du visa mod och bli lite mer tongivande i livet, att framträda mer öppet och stå för det du kan och är bra på. Ta reda på dina naturliga färdigheter, det du tycker är självklart och enkelt för dig men som andra kan ha väldigt svårt att uttrycka. Nästa gång du möter gorillan i drömmen, fly inte iväg utan gå den istället, orädd, tillmötes.

Skuggor av människor/väsen och känslan av paralys, att inte kunna röra sig, är rätt vanligt, speciellt i 'vaka', tillståndet mellan dröm och vakenhet. Detta kan vara uttryck för lite olika saker. Man kan behöva reda ut exakt vad man själv upplever. Läs:

Sömnparalys och nattliga besök

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord