Drömmar iFokus

Drömmar

Läst 107 ggr
[--------------------------]
0

Dröm om en ångbåt, vad betyder det?

Nu har jag varit i farten och sovit igen, man ska inte sova, det händer så konstiga saker då.

Till saken hör att jag snart ska ansöka till en så kallad aspirantutbildning som Lernia håller i och någonstans tror jag att jag tar just detta på mycket stort allvar. Nu när jag sov drömde jag att de hade ordnat ett jobb åt mig som kapten på en ångbåt. Jag blev så klart piff-puff-paff och sa att men herre gud, människor, vad höga tankar ni har om mig, jag har kört motorbåt en gång och då körde jag nästan över ett par turister på vattenskoter. De är traumatiserade än tror jag." Svaret blev: "Äsch, du grejar detta, det är du som har låga tankar om dig själv, klart du kan köra ångbåt om du så vill!" Och jag vet inte varför, men någonstans kändes det bekvämt efter att han sagt så till mig.

Är det någon som är bra på drömtydning som kan förklara det här? Jag förstår ju att någon vill säga mig att jag kan vad jag vill OM jag vill, men varför just en ångbåt? Finns det några specifika riktlinjer kring detta? 20 snabba frågor, ni behöver bara hjälpa mig tyda drömmen lite bättre <3 God fortsättning.

JRSN
1

#0: Jag tolkar drömmen som en generell vägledning inför din studietid. Du tar som sagt utbildningen på mycket stort allvar och har höga ambitioner för dig själv. Rådet som drömmen ger är dock att gå långsamt och metodiskt tillväga. En ångbåt är sinnebilden för en 'avspänd och lättsam färd' på väg mot målet. Ångbåten stressar inte utan tuffar långsamt på längs kanalen. Denna kanal, som det ofta handlar om i fråga om ångbåtar, är din studietid. Riktningen är helt klar, det finns inga som helst tveksamheter. Då du är kapten i drömmen har du tillräcklig pondus att ta projektet i hamn. Det finns alltså goda utsikter att lyckas med det du eftertraktar.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/