Drömmar iFokus

Drömmar

Etiketter: vi-tolkar-varandras-drömmarfrågor-om-drömmar
Läst 220 ggr
Jenben
0

Dröm om personen med intresse för.

Har haft kontakt med en person ett tag nu. Vi har inte setts än av olika skäl. Bland annat långt avstånd.

Inatt drömde jag om henne. Fast drömmen var lite skum. Först träffade jag nästan som gick på dejt med hennes exfru och exeruns föräldrar. Jag hade även med mig min pappa och en föredetta klasskamrat.

Sen efter det så åkte jag "hem" eller dit jag hörde hemma för tillfället. Nämligen akutpsyk. Var tydligen inlagd eller la in mig. (Vet inte vilket, vet inte varför, mådde bra)
Där jobbade personen jag har ett intresse av. Fast hon såg inte ut som hon ser ut. (Det gjorde inte hennes exfru heller)
Hon försåg mig med de mediciner jag skulle ha. (Som jag av någon anledning hade väldigt svårt att svälja.) Och på kvällen satt jag i soffan med personalen på avdelningen bland annat henne. Vi hade svårt att inte va nära varandra, kasta blickar till varandra, le och skojbråka. Resulterade i att en kollega till henne sa till henne då hon skvätte kallt kaffe på mig med fingertopparna. Vi höll även hand kort, dolt bakom våra ben.

Tyckte den här drömmen var intressant, dessutom minns jag den så tydligt. Så skulle verkligen va jätteglad om någon vill hjälpa mig att försöka tyda den lite.

JRSN
0

#0: Ofta när man träffar närstående i drömmen är det för att ett möte i levande livet inte kan ske av någon anledning. Dejten med exfrun och dennes föräldrar tyder på att ett 'förkläde' behövs för mötet, ni kan av något skäl inte ses på tu man hand. Du hade även med dig din pappa och en klasskamrat, liksom för ytterligare distans och skydd.

Ditt 'hem' är akutpsyk, vilket återigen tyder på en plats där inget personligt möte kan ske, någon form av tredje part behöver stå som garant eller säkerhet för din interaktion med andra. Du har svårt att 'svälja medicinerna', dvs du har svårt att ta in sanningen om situationen.

Kallt kaffe kan tyda på att något stagnerat, det finns ingen energi kvar i situationen eller relationen. De dolda korten antyder att båda parter döljer något för den andre. Det tycks med andra ord finnas betydande hinder som gör att en fysisk relation inte är möjlig i dagsläget.

Obs, detta är endast en tolkning, den kan alltså vara helt fel.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/