sedan 24 juli 2007
Varje natt sedan den 24 juli 2007 har jag drömt, utom kanske 50 nätter. Detta vet jag för att innan detta datum brukade jag aldrig drömma. Sen på min födelsedag i april 2007 fick jag en drömbok där man skulle skriva ner sina drömmar för att få dom bra drömmarna att gå i uppfyllelse och dom dåliga försvinna…
jag drömde inte på 3 månader men sen drömde jag, och jag skrev ner drömmen i drömboken… Den lyder så här:
Jag drömde att jag var i videoaffären och frågade efter alla splatterfilmer sen råkade jag och min bror köra i väg med pappas bil. Sen körde vi tillbaka den…
Efter att jag skrivit den drömmen i boken har jag i princip drömt varje natt i 5 år… Börjar bli ganska förvirrande nu…
Tror ni att funktionerna ur drömboken kan vara äkta? att jag drabbats av någon sorts förbannelse eller vad man nu ska kalla det eftersom jag skrev ner min första dröm?
MVH
Therese
Dröm 2: 29 juli 2007
Jag drömde att dunet frågade mig om jag kunde göra en mysppace till honom, men det kan jag ju inte haha. För jag har ju snott den.
Dröm 3: 30 juli 2007
Jag drömde en massa men vet inte om jag kan skriva ner allt…
- Jag började i en ny skola där jag var populär
-Vägarna åkte lika snabt som bilarna
-Jag satt och onanerade med smycken när en lärare såg på
- Jag läste snövit eller liknande för Max
Dröm 4: 31 juli 2007
Jag drömde att jag blev mentalt sjuk och blev förd till mentalsjukhus. Dätr kunde dom inte hjälpa mig så dom satte mig i elektriska stolen för att döda mig. när dom trodde jag var död bar dom upp mig till bårhuset. Sedan vaknade jag upp på bårhuset. [sen vaknade jag och sen somnade jag på riktigt] då drömde jag att jag åkte flygplan och några gungor.
Dröm 5: 1 augusti 2007
Minns bara att jag hade en trollstav och råttor. Råttorna dödade kackerlackor på mitt komando och kackerlackorna blev rosa. Jag var även i en Harry Potter värld. Jag har drömt om harry potter förut. Jag skulle klara mig genom olika hinder för att få tag i en magisk bok. Och så drömde jag att jag och mamma var i ett stort förtrollat köpcentrum där vi även såg philipå jobba. sen drömde jag att jag konstruerade ett spel där man skulle bygga stora världar och hus. (Det var fett svårt, jag blev nästan arg på spelet för att jag inte klarade det)
Dröm 6: 2 Augusti 2007
Jag drömde att det var en jättekändis som skulle hälsa på sina fans. Så jag stod i kön och alla mina vänner. Alla var kära i honom utom jag. När han såg mig gav han mig en kyss och alla andra blev sura. Jag drömde även att jag blev upptagen på scen av marilyn manson. Jag snuskade mig med en av gitaristerna (tror jag det var) mamma såg på och blev jättearg. Det var skönt att vakna och veta att allt var en dröm…
Jag har drömmar fram till den 14 maj 2012 (med mellanrum) jag kan skriva om någon blir klokare av att förstå det jag drömmer…
MVH
Therese
Att det skulle vara någon slags förbannelse har jag svårt att tro. Du har inte varit stressad, eller av någon annan anledning sovit mindre djupt de senaste åren som gör att du minns drömmarna bättre?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jag har visserligen schizofreni och adhd och tar mycket sömnmedel. så sömnmedlerna borde ju göra att jag sover djupt… Men även om jag inte tar sömnmedel så minns jag alltid mina drömmar.
Jag har faktiskt lärt mig hantera saker i mina drömmar som jag är livrädd för som jag nu i vaket tillstånd inte är lika rädd för, tack vare drömmarna. Så som mina föredetta husdjur: Mardonius parilis acuticonus. En tusenfoting (dubbelfoting) som kan bli upp till 32 cm lång, svart jävel. Som brukade dyka upp överallt i mina drömmar, detta gjorde mig livrädd för mina egna husdjur. Men efter kanske 80 drömmar med dubbelfotingarna och även efter deras försvinnande tror jag att jag skulle våga närma mig dom igen…
Okej, du får ingen form av medicinering som kan påverka drömmandet?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
jag började drömma såhär långt innan jag fick medicinerna jag har idag…