Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 9214 ggr
Lamina
2012-07-10 02:55
0

Dö i drömmen?

Jag har en del gånger fått höra från folk att man faktiskt inte kan dö i sina drömmar. Alltså, man kan drömma att man kommer att dö eller är påväg att dö, men döden i sig kan man inte drömma om. Stämmer det verkligen..?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Itchy
2012-07-10 02:58
0

jag har drömt att jag dött många ggr :/

även om "experterna" säger att det inte ska gå…

You can't spell Bitchy without Itchy

Lamina
2012-07-10 02:59
0

Jo men det har jag också. Men jag har aldrig drömt att jag är död, utan bara att jag typ dör… Eh, vet inte hur jag ska förklara det.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Itchy
2012-07-10 03:46
0

jag har till och med drömt om att jag sett min egen begravning från ett sorts andestadie efter att jag dött i drömmen

You can't spell Bitchy without Itchy

[morat]
2012-07-10 11:14
0

Bra fråga, jag tror inte att jag drömt att jag själv har dött någon gång. Men jag drömmer ofta att mina syskon dör eller att jag dödar någon samtidigt som jag gråter (i drömmen då) över att jag mördar denna personen.. :S

vildrot
2012-07-10 15:30
0

Vildrot

Drömmer jag att jag dör i drömmen, är det ju drömmarens "sanning" svår att tolka!  Död i drömmar kan ofta visa att något hos drömmaren är förbrukat eller utvecklats så att det bör ge plats till något nytt mera använbart för drömmaren.

Under en period arbetade jag med unga döende kvinnor just med deras drömmar. Ingen hade någon dröm om sin förestående död. Drömmen lade sin energi på  upplevelser omkring kärlek i vid bemärkelse. Det var sammanlagt ett tiotal kvinnor i olika skeden av mötet med döden.

ninjinsama
2012-07-17 22:20
0

Jag har drömt flera gånger att jag dött. En gång blev jag krossad av ett lastbilsflak, det var inte obehagligt, det kändes lite som att jag sjönk ner i marken och allt runt mej blev svart.

[Mairah]
2012-07-18 11:19
0

Jag har också drömt att jag "dött" vid flera tillfällen. Fast sedan efter ett tag så har jag vaknat upp från döden i drömmen,  och drömt vidare.