Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 2246 ggr
parsley
2012-07-28 17:53
0

Dröm om man

I natt drömde jag att jag älskade med en man som jag är ytligt bekant till mig. Drömmen kändes positiv och jag kände mig glad när jag vaknade. Det kändes som gett varanda en vänlig kärleksgåva, inte ägnat oss åt otrohet. Jag utgår från att vi båda är lyckligt gifta och att ingen av oss är intresserade av något vänsterprassel.

I verkligheten är jag inte attraherad av honom, även om jag beundrar honom och uppskattar hans professionaliet och förmåga att kombinera konstnärsskap med familj och ett vanligt yrkesliv.

Någon som har något att säga om drömmen? Jag tycker det kändes märkligt att drömma så starkt om en ytlig bekant som jag inte ser något sexuellt hos i verkligheten. Finns det något symboliskt som jag missat i mina försök att själv tolka drömmen.

vildrot
2012-07-28 18:21
1

Parsley hej! Vilken härlig dröm,som jag tror visar en balans mellan din kvinnliga och manliga sida jist nu.

Mannen vi kvinnor älskar med  i dylika drömmar brukar få drag av någon vi känner till och som har några egenskaper som skulle behöva till- föras till drömmarens personlighet .

Det benäms ibland som "det inre bröloppet"

Innehåller drömmar starka sexuella känslor ,kan det vara en påminnelse att jag just nu försummar den sidan av livet.

Berätta om några av de här tankarna känns acceptabla.

mvh Vildrot

parsley
2012-07-29 11:37
0

# Tack för din tolkning. Den här mannen har personlighetsdrag som jag har eller skulle vilja ha, det stämmer. När det gäller kärleksbiten så är den nog alltid lite försummad. Det finns mycket ont i världen och man har kanske inte alltid tid att vara så kärleksfull som man skulle vilja.

När jag läser din tolkning av min dröm så känns det som drömmen handlar mycket om möjligheten att kombinera kreativitet, familjeliv och vanligt yrkesliv. Det handlar om avvägningar och balansgång om man vill få alla tre delarna att fungera.