Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 2695 ggr
Winta
2012-07-25 17:15
0

Flygplan

Hej!

jag drömde idag att jag åkte i en flygplan nånstans. minns inte mycket under tiden men sen när vi landat och skulle byta till en större plan. Mötte en flygvärdinna och det blev något smått konflikt mellan oss men annars blev det bra sen. vi utbytte både halsband och gav till varandra som gåva. Sen in till andra flygplanet..

Någon som kan se vad det betyder?

vildrot
2012-07-27 16:22
0

Winta hej!  Att flyga kan i allmänhet ha två eller flera betydelser. I ett flygplan är vi ju högt uppe. Högt uppe ser vi bra och kan då ha en överblick över våra liv. Inte så dumt!

Det kan också visa ett visst övermod då jag flyger iväg högt ovan jorden.

Jungianer ser en person av samma kön som drömmaren som en del av drömmaren, som vill ha kontakt, men som man av någon anledning ignorerar.

Är det något som du kan koppla till dig?

Vildrot

Winta
2012-07-27 21:54
0

Hejsan! Tack för dina svar! Glad Låter bra sammanfattning för hur du uppfattar drömmen. Ja det kan också betyda olika av drömmen.. läste på nätet att det kunde också betyda nya förändring på gång. Hmm

Får fråga dig hur du menar med..Jungianer, du tänkte på flygvärdinnan? (lite trög ikväll så..) Skäms Alltså att jag vill ha kontakt med någon men på något sätt ignorerar…?

vildrot
2012-07-28 07:33
0

Hej igen Winta!   C. G. Jung ochn Freud var båda framgångsrika djuppsykologer

båda lyfte fram det omedvetna hos människan .(Jung levde till 1962).Han betonade vikten av att utveckla sin inre potential.-att bli den man är avsedd att bli. Jung ansåg att drömmen var en viktig komponent i detta arbete.

Att vara jungian är alltså att vara utbildad i hans lära och därmed använda hans ideer t.ex. när det gäller tolkning av drömmar. Jag är ej utbildad jungian, Under sju års tid gick jag och tolkade drömmar hos en jungiansk psykoanalytiker. Det blev boken Tålamod att bli fri.  Mina drömtolkningar är junginspirerade.

Jag tolkar ej specrfika drömmar till människor jag ej känner,men vill ge tankar som ger drömmaren något att gå vidare på.

Slå gärna upp Jung och läs min artikel om vad drömmar är. Min bok finns på Adlibris!

Kvinnan i drömmen skulle kunna vara en inre del av dig som söker kontakt med dig!

Mvh Vildrot

Winta
2012-07-29 16:08
0

Ok tackar! :) ska kolla upp det. Intressant det om Jungian. Har aldrig hört talas om det och alltid kul o lära sig något nytt..

Det är lugnt, du behöver inte tolka.. :) Du gör det för vem du känner för. Tack du svarade här.

Må så väl!

Mvh Winta