Tappad tunga & fight med tjurar
Jag drömde häromnatten att jag och två nära vänner var på något stort event. Jag tror att det var någon sorts uppvisning då vi gick bakstage in i en enorm hangar/lokal/garage och där vimlade av folk, det stod massa ryttare uppställda. De bar sköldar, flaggor och uniformer. Jag gick ifrån mina två vänner och längst bak stod en häst m ryttare och ryttaren höll en massa tjurar i koppel. De var uppställda framför honom.
Jag kände att luften blev spänd och att något skulle hända (känner ofta på mig sånt i verkligheten också). Hästarna började trippa runt och jag blev också orolig. Jag ställde mig bakom en port och höll i handtaget. Precis när jag kommit fram och ställt mig tryckande mot porten så brakade h*lvetet löst. Det hördes dundrande hovar och människor skrek.
Väggarna rasade in av allt tumult och rätt som det var kände jag att en tjur dundrade in i mig på andra sidan dörren, så jag fick mig en ordentlig smäll. Porten lossnade och jag använde den som sköld och tjuren fortsatte att mala på framåt och jag tryckte emot så gott jag kunde. Sedan tog jag tag i en tjurs horn och svingade runt den i luften som man gör med små barn, där var jag faktiskt stark. Mentalt och fysiskt.
Jag klarade mig på nåt sätt ur röran och jag hade fått många ordentliga smällar. Helt blåslagen över hela kroppen och hade nog brutit ett revben och jag blödde och var skadad. Jag gick mot hangaren och såg hur allt hade rasat samman. Det var fullt med djur- och människokroppar, hela stället rök och jag kände mig otroligt illamående. Rösten bar knappt, men jag ropade på mina två vänner, som otroligt nog också hade överlevt. De kravlade upp ur bråten och kom haltande emot mig. Vi grät och kramade om varandra. Smärtan i min överkropp var otrolig.
När jag skulle säga något så kände jag hur min tunga var slapp och sved, det var fullt med blod i munnen på mig. Jag träckte ut tungan och den var nästan helt av. Delad mitt i som en ormtunga och ett stort jack på sidan.
När vi gått en bit ifrån röran (vi var väl påväg hem eller något) så hittade vi två andra kompisar som satt inuti ett pyttelitet hus, såna som finns på minigolfbanor. Där satt de och garvade och kom efter en stund ut och sällskapade oss hem. När jag skulle visa dem min tunga så sträckte jag ut den och så ramlade den bara av, min vän bara skrattade åt det och där stod jag med min tunga i handen.
Sen när jag vaknade mådde jag väldigt illa, min tunga gjorde ont (hade väl tuggat på den i sömnen) och det gjorde ont när jag andades. Jag kliade mig i huvudet och undrade vad det här var för konstig dröm egentligen. Någon som har några idéer på vad den kan betyda?
Galenpanna
Hoppsan, ursäkta för den långa texten! Hoppas att ni orkar läsa ändå 
Galenpanna
Jag orkade läsa den innhållsrika texten/drömmen och vill gärna tänka på den och ge kommentarer, Är du en människa som ofta kommer ihåg dina drömmar?
Vildrot
Så snällt av dig :) Mja.. Oftast kommer jag ihåg dem precis när jag har vaknat, men denna kom jag nog mest ihåg för att jag berättade om den när jag åt frukost. Men jag har funderat på om jag ska börja skriva ner det jag kommer ihåg. För jag brukar minnas vilken känsla drömmarna gav mig. Om de var konstiga, om jag blev rädd osv.
Galenpanna
Rummet du vistas i är stort och opersonligt. Det råder kaos där och som du säger fight.
Jag ger dig som jag hoppas ideer om symbolspråk som kan hjälpa dig att tänka vidare på drömmens innehåll.
Tjuren är ett symboldjur,många riter runt om i världen handlar om att besegra och offra tjuren.Den bär på naturkrafterna; fruktbarhet, död och uppståndelse. Du besegrar tjuren i din dröm. Du gör som ett gammalt ordspråk uttrycker "Att ta tjuren vid hornen" Ordspråket uttrycker att vi bemöter något/någon med stor kraft.
Tungan är också en symbol för språket. Uttryck om tunga--språk finns i många kulturer. Martyrer kunde få sin tunga avskuren.
I drömmen har du kvar din tunga--den ligger i din hand--men där är den förstås svår att använda! Tack och lov att dina vänner är kvar.
MVH Vildrot
Ditt eget förslag om att anteckna drömmarna tror jag på.

Den amerikanska kreativietscoachen och författaren Julia Cameron har skrivit ett antal böcker om kreativitet. Hon rekomenderar att man skriver tre sidor varje morgon, fritt från hjärtat. Man ska skriva för hand och inte bry sig om att rätta om man skrivit fel. Det man skriver behöver inte vara grammatiskt korrekt. Att flödesskriva på det här sättet är ett sätt att komma närmare sig själv och bearbeta olika händelser och tankar. Helst ska man skriva varje dag. Om man vill kan man skriva om sina drömmar och analysera dem. Det fungerar utmärkt om man gör morgonskrivandet till en vana.
Julia Camerons böcker om kreativitet bör finnas på biblioteket.
En del kreativitetscoacher motsv rekomenderar att man ska skriva en bestämd tid, vanligen mellan 20 och 40 minuter, istället för att skriva tre sidor.
#4 & 5 - Tack så mycket! Ni båda har fått mig att tänka till lite. Tankarna snurrar runt som en bisvärm i huvudet. Jag ska försöka börja skriva ner det jag kommer ihåg från drömmarna varje morgon, och kommer jag inte ihåg något så kör jag på att skriva fritt utan att tänka. Ska jag ta och börja meditera igen också då kanske, det har legat på hyllan ett tag..
Galenpanna