Tyda min dröm-ormar
Hej, jag är ny här så säg gärna till om jag postat inlägget fel osv. Men nu till min fråga, jag drömde en väldigt obehaglig dröm imorse och undrar om det finns någon här som skulle kunna tolka den, jag har en liten egen tolkning med men skulle även vilja höra eran tolkar så jag kan bilda mig en uppfattning av det hela. Det hela börjar med att jag står ute vid garaget, med några personer. Jag börjar se hur det finns massa av ormar på marken men till en början är jag inte alls rädd, där ligger halvt utsträckta ormar och en liten pojke börjar ta upp en orm i taget och snurrar ihop ormen till en rund "boll" ungefär som en kanel bulle. När jag ser detta blir jag jätte rädd att pojken ska bli biten och säger åt honom att, nej så får du inte göra! (ormarna är i färgen som en huggorm ungefär, fast i drömmen är det ändå som om dom inte är giftiga att det bara är snokar) Jag börjar gå rakt fram och vill komma bort från ormarna medans alla andra är glada och tycker det hela är roligt och ofarligt. Men när jag börjar gå så tar en man upp en av ormarna och säger, kolla dom är ofarliga och slänger ormen på mig, då lägger jag mig i marken i ren panik och försöker få bort ormen från mig men jag kan inte, det har kommit en orm till över mig (jag skriker och är rädd) medans ormarna försöker bita mig i magen (men dom biter aldrig, det är mer som ett konstant nafsande) Medans jag ligger på marken och är rädd så skrattar alla pch är glada, dom säger till mig att sluta vara rädd att det är inget farligt. Och då vaknar jag! Hur tolkar ni detta? Jag kanske ska berätta att jag är extremt nojig över att min kille ska lämna mig/vara otrogen, och har en konstant oros känsla i magen. Så jag själv tolkade det lite som att alla var glada och sa att jag ska sluta vara rädd, är för att jag ska sluta vara rädd och oroa mig, pch orm nafsandes i magen var att jag ska släppa min oros känsla. Men hur tolkar ni det, vill höra allas tolkningar :)?
Vilda djur i drömmar anses ha krafter som kommer från våra själsdjup.Ormen har symbolroll både som god och ond,beronde på var i världen vi befinner oss.
Enligt all psykologisk erfarenhet utgör ormen en stark symbol för psykisk energi
Du har flera ormar i din dröm---du är rädd men de skadar dig inte,jag tycker det ser ut som de vill berätta att du har dem (styrkan .energin) som de troligen representerar.
Precis som du hoppas jag, att vi blir många omkring ormar i våra drömmar.
Varför de omkring dig (möjligen delar av dig) är så roade av vad som händer är tycks det mig, viktig ingrediens i din Dröm.
Vildrot
#1 tack så mycket för din tolkning :) Någon mer som skulle kunna tyda min drömm?