Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 7023 ggr
Babydino
2012-08-09 13:16
0

Knark dröm!

Jag drömde för någon natt sedan att mina föräldrar inte vad skilda och att de bode på samma ställe som pappa fortfarande gör och jag följde med mamma till OKQ8 och skulle hämta ut ett paket som jag egentligen aldrig fick reda på vad det var i. Men hur som helts passar jag på att fråga mamma om hon har lust att köpa 100g marijuana och en hasch kaka till mig. Hon tvekade en stund där hon stod med paketet i famnen som verkade bli större och större. Tillsut sa hon okej. Mannen i kassan räkte mig mina varor och mamma betalde 998kr. Sedan gick vi hem igen. Mamma satt ute på altanen och solade sig när jag gick ut och sa att jag skulle till en kompis. Men då sa hon att hon ville veta vad jag hade i min väska. Jag sa att jag hade mina nycklar och min mobil och salladen jag tydligen gjort precis innan jag gick ut tillsammans med henne när vi hade kommit hem. Men hon såg inte övertygad ut. Hon sa, du tar inte med dig knarket. Jag tvekade lite och sa okej och gick in igen. Pakade om väskan och gick ut och sa att jag hade tagit ut det. Men hon såg fortfarnde inte övertygad ut men hon gjorde inget åt det. Hon frågade vem jag skulel till och jag sa att jag skulle till min granne som flyttat en bit bort. Hon sa att det var okej men undrade hur jag skulle komma dit och när jag skulle var där. Jag svarade att jag skulle ta bussen men skulle behöva vara där rätt fort och att jag antagligen skulle bli sen om jag inte blev körd. 
Och helt plötsligt stod farmor där framför mig och jag räkte henne påsen med knark som jag precis pakat ner och sa att hon skulle få ta hand om det. Och nu var det en maja blomma istället för buds. Hon blev typ glad och hoppade runt och sedan kom det in en scen på min kussin som var jätte avundsjuk på mig för att jag hade en sådan och att min faster inte ville köpa en sådan till honom. Dock var min faster facinerad äver hachs kakan. Därefter sitter jag i baksättet i min farmos bil och hon kör i väg, min faster sitter brevid henne. Eter en stund av bilåkade sa farmor att vi var frammer, vi började gå runt bland massa hus och tillsut sa jag att vi inte alls var framme. Farmor började gråta lite och fick typ panik attacker och men min faster hjälpte till att ta reda på vart jag skulle. Vi åkte en bit igen och tillsut stannade bilen och vi var hemma igen. Farmor hoppade hur bilden med påsen över huvudet och kastade ivägen den bakom sig. Min faster gick efter henne. Min pappa hade kommit hem också, men mer med det var det inte för jag sprang till påsen och tog den och srapng till busshålplasen och tog bussen som precis kom. Åkte iväg och snart stod jag inne i min kompis nya hus som jag förövrigt aldrig har besökt in real life, så jag vet inte om min dröm avbildade hans hus rätt alls, men hur som helts så stod jag där i köket, men han var inte där, istället stod min kille i köket och stekte pannkakor och när jag vissade honom vad mamma köpte till mig tog han påsen och luktade på blomman och blev typ i extas. Han tog öven fram en broshyr som jag inte sett varit i påsen innan och vred och vända på papprerna , han vek och klipte för att få fram en karta. han blev helt galen och upphetsad över blomman och frågade vad jag fick betala för den jag sa att jag fick betala 998kr och att ajg då ävn köpt en hasch kaka. Men snart satt vi på golvet det stora köket bakom en bänk ö. Och min tjej kompis satt där i sin koala kigurumi också. Snart öppnades en dörr och min killes mamma steg in i köket, jag hörde hur min kille sa nu kommer vi att dö. Vi flyttade oss runt ön med bänkar för att inte bli upptäckte men min tjejkompis fattade inte så vi blev upptäckta ändå. Min killes mamma var lite sur mest på honom, sedan fick hon ryck när han satte sig på huk på en av bänkarna, för han hae hennes jeans tights på sig. Han fick ta av dem och nu stod han där i tshit och kallingar. Vi gick in i et rum brevid köket och snart kom killen jag skulle besöka in. Undertiden jag tog på mig skönare kläder hade alla tre försvunnit. Jag hittade dem inte och övervägde att fråga killens föräldrar (han som bode där alltså, inte min kille) men jag vågade inte, tillslut hitade jag dem i ett rum med en högra madreass över hela golvet och en stor plattskärm på väggen. Jag stängde dörren och gick tillbaka till det rummet jag lagt mina saker i. Där vaknade jag.

parsley
2012-08-09 16:52
1

Jag tror att du har svaret på din dröm inom dig om du analyserar den bit för bit. Vad har du för inställning till droger? Vilken inställning har dina föräldrar, kompisar och farmor till droger? Vad betyder det för dig att det finns olika sorters hasch (grönt-brunt)  i din dröm? Hur ser relationen till dina föräldrar, farmor, kompisar och killar ut?

För mig känns det som om du bearbetar något i drömmen? Tror du att det stämmer? Om du bearbetar händelser i drömmen så kan drömmen fungera som vägledning i framtiden för dig.

Babydino
2012-08-09 19:19
0

Wha. Det var djupt. Haha. Flört
Ja.  
Jag tycker nog inte det är okej egentligen men vist så har man provat det utan tvekan många gånger.  
Mina föräldar och farmor gillar det inte. Väldrigt emot det. Har dock kompisar som är både possetiva till det och andra negativa.
Jag förstår inte frågan om vad det skulle betyda. Men brunt har jag bara kompisar som testat, sett dem rulla, sett dem röka. Grönt har vandrat i min kropp, ja. 
Jag har inte så bra kontakt med farmor och min pappa är jag inte hos så mycket. Tycker inte om honom, och hans konstiga påhitt om nitbälten och nätströpor, måste ju få se ut som jag vill eller? Min mamma och jag har en mer öppen relation och hon vet det mesta om mig. Jag har inte så många tjejkompisar, jag tycker fakiskt det är jobbigt med tjejer, finns säkert en förklaring till det med, men relationer till killar är oändligt mycket bredare. Har helt klart bara killkompisar som är äldra. Jag tror det beror på att killar mognar senare än tjejer och att jag helt enkelt inte trivs med de killarna i minegna ålder. Sedan har jag alltid velat ha en storebror så kanske det också. 
Är rätt pervers av mig och möjligen lite överkåt, haha, jag gillar dem.

Jag vet inte riktigt vad jag skulle bearbeta, har inte rökt på 2 månader och har inte träffat pappa eller farmor på 1 månad.
3 veckor sedan jag träffade min kille samt andra vänner.
Men du kan ha en poäng, pratade med killen jag skulle besöka i drömmen om att jag skulle träffa honom på riktigt innan jag somnade, men kan ej förtså vad allt anant kommer in i bilden.

Hm, vägledning. Måste nog fundera på detta en längre stund. Förstår ite riktigt.
Min dröm känndes inte som någon vägledare.
Jag är riktigt förvirad. Jag drömmer aldrig.