Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 2219 ggr
santuse
0

Någon som kan tyda denna ? :')

Hejsan!

Jag drömde en rätt otäck men ändå bra dröm inatt. Eller inatt, inatt var det ju inte men jaa, innan jag vaknade vill säga. Då drömde jag att det var två personer som skrev på sms att dem ville mörda mig och sånna saker … Medans jag fick dem smsen var jag med en kille som jag har gillat tidigare, vi var tillsammans i drömmen, och han följde mig hem och så. Sen så hände några saker och vi träffade mördana. Det var fler personer som jag kände som typ ville "skydda" mig, och en av mördana kunde förvandla sig till en varg, det kunde jag också göra.

Är detta bara en vanlig dröm, som kanske inte har så jättestor mening, eller betyder denna dröm något ?

Det var ingen mardröm eller så, men det är väl inte speciellt kul att drömma att det finns folk som vill mörda en. Som tur är blev jag inte mördad i drömmen.

kram

sarakaka
0

Ofta kan jag tycka att känslan man hade i drömmen är viktigare än vad som egentligen hände. Du kände dig hotad men att du hade trygghet hos dig också, därför var det inte direkt någon mardröm säger du. Jag tycker att det känns positivt. Kan du knyta det samman med något i ditt vardagliga liv? Något som känns jobbigt och hotfullt men som du ändå känner att du klarar av tack vare stöd och trygghet? :)

Mördarna, de onda som hotar dig, kan förvandlas till vargar. Men det kan du också! Det verkar som om du har möjligheten att då försvara dig, upp till kamp, inte låta det jobbiga ta över. Du konfronterades också med mördarna, dina problem. Det är bra, då undviker man dem inte. Drömmar där man flyr från mördare o.s.v. tenderar att vara återkommande då man inte riktigt tar itu med problemen ordentligt.

I det stora hela var det nog en helande bra dröm där du känner att du klarar av tuffa saker. Är det lite så du känner dig just nu i livet? Känner dig stark och tar itu med saker även om det är lite tufft ibland?

Är amatör men min mor har lärt mig att känslorna i drömmar är det viktigaste och jag ville bara berätta vad min magkänsla sa mig om din dröm. :)

Du får gärna svara och säga vad du fick ut av min lilla tolkning! :D

vildrot
1

Jag tror det är en bra grund att gå vidare i tolkning .att fånga känslan i drömmen.

Människor som har svårt att komma ihåg sina drömmar brukar kunna börja med att fånga in känslan!