Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 2062 ggr
Winta
2012-08-12 00:19
0

Boktips

Hej ni!

Jag har varit och kollat genom nätet om olika dröm-böcker och tydligen fanns det nästan ingen kommentar om de är bra, seriösa böcker. För vissa böcker skrivs det lite olikt så man inte blir klok av det…

Jag önskar mig böcker som har bra förklaringar, något lätt att läsa. och vet ni någon bok så tipsa gärna!

Vore tacksam!

vildrot
2012-08-12 08:40
0

Ja, jag vill rekommendera min bok "Tålamod att bli fri". Bokförlaget Vildrot. Den finns på Adlibris. På min hemsida http://www.123minsida.se/vildrot finns två korta recensioner, men framförallt läsares reaktioner. Den förklarar ej drömmarna.  Den analyserar drömmar utifrån ett jungianskt läromönster. I boken finns en jungiansk ordlista. Det är utifrån det systemet jag har tolkat mina och andras drömmar under över trettio år. Utgångsläget är att allt i drömmen tillhör drömmaren.

Numera finns forskning runt det som kallas REM-sömnen! I min artikel "Vad är då drömmar?" finns det att läsa om detta

Kvinnlig /manlig princip, skuggor, jaget, konflikt, komplex mm, ligger i min "kartbok" när jag arbetar med drömmar.

Jag ser alla som ger sina drömmar till oss andra som arbetande med sina drömmar i ett  sökande efter" Vem är jag?"

Vildrot

Winta
2012-08-12 11:21
0

Tack för tips! Tar en besök in där. Låter intressant om boken.. kul du som har skrivit denna boken. :)

vildrot
2012-08-15 06:28
0

Alla tar sig in där! Artiklarna som jag skrivit till den här sajten ligger och vantar på att bli lästa! Jag skulle bli glad om du berättade för mig om de ger dig någon förståelig kunskap om drömmar .

Artikeln:Separation --skillsmässa  är mycket lik  ett kapitel i boken som heter Solar! Jag menar att du där kan se hur min bok är utformad.På hemsidan kan du se vad en del läsare tyckt. Både på+ och-sidan.

Vildrot

vildrot
2012-08-17 06:24
0

Det finns länkar från sajten om diverse när det gäller drömmar

Vildrot

[Chakra]
2012-08-17 17:55
0

Några boktips till som jag kan rekommendera är:

Drömlexikon av Tony Crisp (finns även i pocket, innehåller samlade erfarenheter efter 22 års forskning i drömmar )

Flera drömböcker av Louise Minerva Frostegren