Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 3489 ggr
Vargafrost
0

Hundattack i dröm - tolkning?

Jag ska försöka beskriva den senaste drömmen så gott det går. Riktigt äcklig sådan, som jag gärna skulle vilja ha lite tolkningar på om det går för sig. Antingen här eller via pm, vilket som känns mest bekvämt för dig. Glad

Jag var ute med mina två hundar (10 år á 30 kg respektive 5 månader á 10 kg), vi mötte två personer med en gigantisk rottweiler (gissningsvis ~70 kg). Aggressiv, tuggade fradga och var helt okontaktbar. Så båda mina gömde sig bakom mig när rottisen kom flygande - för ägarna kunde inte hålla i kopplet.
Mina två flydde in i något litet utrymme där rottisen var för tjock för att komma in, och jag försökte slita bort den, medan ägarna mest stod och kollade på. Jag förklarade att det där är en sjuk hund som måste avlivas, eftersom att dom inte heller kan hålla tillbaka den.
"Nä, men han är så snäll" … Jag kokade verkligen av ilska, rädsla och frustration i drömmen. Och det kändes så otroligt verkligt!
Så fick jag bort rottisen vid ett tillfälle, och han skulle flyga mot utrymmet igen, varpå jag kastade mig ivägen. Det sista jag minns är känslan av hur han hugger tag i mitt ansikte och sliter så jag kände hur hud och muskler släppte från skallen.

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

vildrot
0

Någonting ouppfostrat  angriper det du håller kärt och känner ansvar för----den som skulle ha med sitt ansvar hindrat dig från att bli skadad står passiv 0ch oförstående!!  Det är en skrämmande dröm ,ta tid och se om du kan få en ide om vad ditt inre vill ge dig för budskap.

Vildrot