Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 2507 ggr
[Misstaget]
2012-08-14 14:34
0

Era drömmar?

Vet inte om det redan finns en sådan här tråd.

Men skriver en i alla fall.

Vilka drömmar kommer ni ihåg?

Tycker att det är jätteintressant att höra när folk pratar drömmar, och läsa. Försöka ta reda på dem själv i ett drömlexikon och ställa upp allting, och lyssna.

Speciellt när jag är på dåligt humör.

Så skriv gärnanågot ni drömt och eventuella era tolkningar av dessa (om det inte är "en-dröm-bara-för-att")

vildrot
2012-08-14 15:24
0

Jag tycker sajten är fylld av  folks dömmar, som de generöst delar med sig till oss andra---många med inslag av egen tolkning!

Vildrot

[Misstaget]
2012-08-14 15:26
0

Okej.

Då kanske inte den här tråden behövs? Obestämd

vildrot
2012-08-15 06:32
0

Mitt svar var inte tänkt som ett stoppande av din tråd.  Vilka drömmar kommer du ihåg?

Vildrot

Namiko
2012-08-28 22:24
0

Förut drömde jag ofta samma dröm två gånger, helt identiska fram till slutet. En sån dröm minns jag fortfarande väldigt klart trots att det är 4-5 år sedan jag hade den.

Det börjar med en fest i ett hus här i Umeå. Det var mängder med folk överallt i massa olika lägenheter (nu snackar jag stoor fest). Helt plötsligt blir det stora hål rakt genom byggnaden, det är inget som gör dom här hålen utan dom dyker bara upp. Jag antar att folk blir skadade och eventuellt dör av det här, alla skriker och springer ut.

Väl ute, mitt på dagen på en solig sommardag, så får alla vänta på sin tur att prata med polisen. Jag tröttnar på att vänta efter ett tag och tänker att eftersom jag inte har något med det hela att göra kan jag lika gärna dra. Så jag tar min cykel och cyklar iväg, poliserna ser mig och börjar springa efter mig då dom tror att jag sticker för att jag är skyldig till något. Jag cyklar ifrån dom och tar mig ner till älven, där ligger en båt i vattnet med två äldre män och jag säger helt enkelt att jag är jagad av polisen och måste därifrån. Jag får komma på båten och vi åker iväg, till Övik.

När vi är utanför Övik så åker vi med båten där det egentligen ska vara land, men vattnet gick en bra bit in från kusten och efter ett tag så dyker vägen upp ur vattnet och vi får hoppa av båten och fortsätta till fots. I det här läget har den ena mannen blivit yngre, runt 30 år, och den andra har försvunnit. Vi kommer till en korsning. Den stora vägen vi gått på svänger åt vänster och det går en mindre grusväg till höger. Jag antar att polisen kommer hitta oss lättare om vi följer den stora vägen så vi väljer den mindre.

Efter en stund känner jag igen mig när vi närmar oss en strand jag varit på som liten (ingen aning om vart i landet den egentligen ligger) och vi hittar ett mystiskt hus (såg mer ut som minigloben i sköldpaddsskal-stil) som vi går in i (nu är det även en 20-årig tjej med). Där inne pågår hemlig forskning och vi får för oss att vi måste ta reda på så mycket som möjligt om vad dom gör där. Efter ett tag så hör vi att stället är omringat av en insatsstyrka och jag vägrar ge upp, vi måste hitta en hemlig utgång. Lösningen skulle vara att ta min mobil, plocka ut sim-kortet och placera dom ovanpå varandra på en liten del av golvet som var kvar rakt över ett gapande hål fullt med eld som dykt upp ur ingenstans.

Första gången jag drömde det här så la jag mig ner, sträckte ut armen och la dit mobilen, när jag skulle placera sim-kortet ovanpå så råkade jag knuffa ner allt i hålet och byggnaden sprängdes.

Andra gången råkade jag göra samma sak, men mobilen fick två små armar och drog sig upp på golvet igen och jag lyckades placera sim-kortet ovanpå innan jag vaknade.

Den som vill försöka sig på att analysera den drömmen har min fulla uppmärksamhet. Jag har aldrig haft en dröm som jag kunnat minnas så detaljrikt och länge som den här och jag har ingen aning om vad något av det ska betyda.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.