Dröm om spöken
Jag hade en dröm igår natt som förmodligen är min största mardröm. Jag hade inte tänkt något speciellt på det som hände i drömmen så jag vet inte varför jag drömde om det just nu..
Jag drömde att jag vaknade av att det var massor med spöken i lägenheten som förde massa oväsen, förstörde saker, slog i vägarna, skakade sängen och visade sig flera gånger. I drömmen var jag där tillsammans med en av mina kompisar. Jag var inte så rädd som jag skulle varit i verkliga livet men jag minns att jag bara satt och skrek försvinn i drömmen..
Vad betyder en sån här obehaglig dröm?
Vad symboliserar spöken för dig?
Jag kommer att tänka på:
Något som inte syns - men som finns där ändå. Någonting som "man" inte riktigt kan ta på.
Och om det finns någonting som man inte kan " ta på " rent konkret, så vet "man" kanske inte hur "man" bör agera i vissa situationer.
Spöken symboliserar döden, obehag, onaturligt.. Men samtidigt är jag otroligt nyfiken på det..
Hmm vet inte riktigt om jag förstår..
#2 Jag tänkte på det vakna tillståndet och känslorna vi bär på.
Känslor är ju osynliga inom oss. De reagerar på yttre omständigheter och när vi är vakna så händer det masssor som vi tar in vårt medvetande.
Men som vi kanske inte hinner med att verkligen förstå eller lägga märke till, i det vakna tillståndet.
Tänkte att spökena i drömmen kanske symboliserade känslorna, och att de pockar på uppmärksamhet.
Ja, i drömmen blir du riktigt skrämd och får svårt att sortera upp vad som händer.
Som alltid omkring drömmar, är det något i ditt liv som drömmen vill att du skall få syn på .
Rädslan beskriver du så stark att du ej förmår annat än skrika ut den.
Vildrot
Drömmer vi om det som kallas spöken----bör vi klargöra för oss vad spöken är just för mig som drömmer,
Spöken i min barndom var alltid döda människor som kom och ville göra upp med dem som i livet hade kränkt dem!
Vildrot