Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 2396 ggr
[ÄgareTillLeja]
2012-07-23 10:34
0

Hänt nått?

Varje gång jag drömmer någon mardröm, där jag blir mördad eller är mördare så börjar eller avslutas drömmen alltid i mina kusiners hus! Inatt drömde jag nått helknäppt med mord osv, och självklart är vi där igen. Varje gång! Kan de ha hänt nått i de huset för längesen med tanke på att de alltid är med i dessa drömmar? De händer bara när jag drömt om spöken, mord osv. Bara läskiga. Hm,?

[Grassland44]
2012-07-23 20:13
0

Nej, jag tror inte att dina drömmar har direkt koppling till yttre händelser. Man kan drömma allt möjligt opassande och för det mesta är det synkronicitet   eller att man helt enkelt har tankar att processa som drömmaren inte kunnat göra under dagen.

Kanske får vi tänka på ett universellt drömmedvetande oxå om man vill ta det så långt  ?

vildrot
2012-07-24 06:07
1

Ägare till Leja!

Du återkommer till dina kusiners hus. Vill du försöka förstå dina drömmar ta just

detta hus som utgångspunkt---vad står det där huset för i ditt inre?

Jag talar om att utifrån starka drömmar finna något att utgå ifrån när det gäller tankar och känslor i och omkring drömmen.

Mvh Vildrot

parsley
2012-07-29 11:44
0

Fundera på relationen till dina kusiner också, eftersom du drömmer så starkt om deras hus. Vad känner du för dem?

Du kan också testa att försöka styra dina drömmar. Ställ frågan "har det hänt något hemskt i mina kusiners hus" innan du somnar och se om du får svar i drömmen. Det kan ta 1-3 nätter innan du får svar.

Jag tror dock att drömmarna har med dina kusiner och relationen till dem att göra, snarare än någon gammal händelse i huset.

vildrot
2012-09-12 19:26
0

Hittade du något omkring dina  kusiner?

Vildrot