Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettklardrömmar-lucid-dreaming
Läst 3793 ggr
[MikeW]
2

Ta kontroll över dina drömmar!

Det finns en sak som heter "lucid dreaming" (klar drömmar) en lucid dream är att när man drömmer så inser man att man drömmer och kan då göra precis vad man vill!

Eftersom DU skapar dina drömmar så kan du göra precis vad du vill! du kan flyga över måln, du kan sväva eller bli en magiker som rider på en drake!

Du kan göra allt du vill för du är bara begränsad av din fantasi!

Att få en lucid dream är inte så lätt som man tror, men det finns saker du kan göra under dagen som kan hjälpa dig under natten!

Detta kan vara att kolla i en spegel väldigt ofta under dagen, nyp dig själv på dagen, för då kommer du troligen att göra det på natten när du drömmer, och eftersom du inte kan känna smärta i drömmen så vet du att du drömmer och har då en lucid dream! :)

Jag har haft några lucid dreams i mitt liv (är 15 nu) hade en för någon dag sedan, fast istället för att nypa mig själv så gjorde jag så att jag sprutade äld ut ur min hand.

Den drömmen hade jag i ungeför 5 min.

Fast när man vaknar så glömmer man alltid bort 90% av sina drömmar. Fast det finns en annan sak man kan göra för att komma ihåg upp till varenda liten detalj och man kan drömma hur länge man vill! (tills kroppen börjar vakna igen)

Detta kallas att ha en Astral Travel (astral projection) eller "Out of Body Experience" "OBE" eller ibland "OOBE"

När man har en OBE då ligger man i sin säng, man kopplar av helt och hållet och rör sig inte. Efter ett tag så börjar man känna hur kroppen blir tung, det känns som att någon lägger en tung filt över dig, från dina tår upp till ditt huvud.

Efter det så kan du inte röra dig alls, du är paralyserad, efter en liten stund så känner du hur du lämmnar din kropp, du lyfter upp ifrån din kropp och in i ditt rum, du kollar och ser din kropp ligga i din säng och du kollar ner på din kropp.

Du är vaken och känner dig fri ifrån allting. Du har nu en OBE.

Nu är du i vad som kallas "astral plane" Du kan nu göra PRECIS vad du vill! om du vill flyga så kan du det, om du vill äta eller ha sex med någon så kan du det!

Så vad gör du här? varför kom du hit?

Låt mig förklara, varenda natt när du ska sova så går din kropp in i något som heter "sleep paralysis" eller "sömnförlamning" detta händer varenda natt, fast du är bara inte medveten av det eftersom du har nått "dream state" i dream state så är du inte medveten av någoting. Fast sleep paralysis händer varenda natt så var inte rädd för det, du är bara inte medveten när det händer. (fast via astral travel är du det)

Ditt medvetande och din fysiska kropp "känner" inte varandra. Din kropp växer hår, smälter mat tar hand om blod och allt sådant, och om du var medveten om allt det där så skulle du bli galen, så varenda natt så skickar kroppen en signal till ditt medvetande, man kan säga att den signalen säger

"Om du sover så vänd dig om, (eller något sådant)"

Efter ett tag skickar den en STOR signal som säger "Sista chansen innan jag paralyseras" Och eftersom du inte är medveten om detta så reagerar du inte på det, det är då kroppen paralyseras.

Fast när man ska ha en OBE då är man medveten, så om du ska prova det, reagera inte till den signalen!

Och när kroppen är paralyserad så har ditt medvetna inte ett annat val än att gå ut och göra andra saker (det är därför du drömmer)

under denna tiden är också din hjärna väldigt "igång" och aktiv.

Så när du drömmer så är du i den "världen" du har en OBE. och är i Astral Plane.

Du är bara inte så medveten om det, därför kan drömmar värka vara väldigt oklara. Så, när du också drömmer så borde du veta att DU skapar dina drömmar, det är ditt medvetande som skapar dina drömmar och om du har en madröm där du kanske blir jagad så är det bara att stanna och säga "Det här är min drömm! jag är i kontroll"

Och du kan bara göra så att den saken du blir jagad av försvinner, bara genom att vilja det.

Ok, fast bara så du vet, astral världen är inte en värld som du har skapat för dig själv. Det finns saker där i den världen som inte du har skapat.

Nu börjar det intresanta…

Just nu som du läser detta så är du i denna dimensionen. Du är i den tredje dimensionen. (hoppas ni tror på liv efter död nu) och när man dör så själen och ditt medvetande är i en annan dimension, när man dör så hamnar man i den fjärde dimensionen.

I den fjärde dimensionen så är molekylerna så långt ifrån varandra att vårat medvetande kan interagera med allt det runt om kring oss.

Nu kanske ni frågar: Jaha, men hur vet du det då?

Och mitt svar, jag vet det via OBE.

Måste fråga en sak till er, har ni någon gång haft en konversation med någon och du tänker på ett ord eller en sak som "hund" och den personen säger det precis före du gör?

eller tvärtom? har du sakt något som en annan person skulle säga?

Ni kanske tror att det är konstigt när någon gör det och ibland kanske lite freaky :P fast det är det inte, ditt medvetande (och dina tankar) "lever" i den fjärde dimensionen.. Tänk på det så här:

När du tänker på något vad som helst, så kommer det fram rakt framför dig. (nej inte fysiskt) fast ett annat ställe som är där fast ändå inte. Och andra människors medvetande kan nästan "plocka" upp det ordet eller den saken och det gör att dom säger det före dig. För dom får DIN tanke in i deras medvetande vilket gör att dom säger det.

Vissa kan till och med "hoppa" in i detta. Dom kallar man för synska, eller tankeläsare.

Så det du tänker på händer i den fjärde dimensionen som du tar in i ditt medvetande till den tredje, där du är nu. Nu menar jag inte att någon "ger" dig ord som du säger, du skapar tankarna i den fjärde dimensionen och tar in det i ditt medvetande.

Och i den fjärde dimensionen är också dit man kommer när man dör, vilket betyder att via astral travel eller lucid dream så kan du prata med någon du älskat som har gått vidare.

Ok, nu har jag pratat tillräckligt. jag vet att inte många kommer tro på detta, och jag kommer inte att säga att det är sant eller falskt. Det bestämmer du, fast jag säger detta bara för att det är mitt jobb att få människorna på denna tiden att inse att vi är mer än vad vi tror.

Jag är ett indigo barn, och min anledning i livet är att få folk att inse att det gamla systemet inte längre funkar, jag vill hjälpa er att gå en väg in i ljuset och in på den väg som ni har menat att gå på.

Det här är bara en liten del av all information jag har, har ni några frågor så ska jag svara på dom. tror ni inte på det? kolla in på det mer, jag säger inte att det är sant eller falskt. Allt jag säger är att jag vill ni ska ta den rätta vägen och inte ta den svängen som människor gjorde för tusentals år sedan. För då kommer vi inte klara oss för det som kommer hända snart.

Mvh                                                                                            -Mikael

2012-12-21

We will soon experience enlightment, we will ascend into a new way of life, we will live on love and harmony. Get prepared for the changes, be prepared to see the light!

vildrot
1

Hej! Jag litar på att under min "rem"-sömn kommer drömmen från djupt liggande lager inom varje människa. Det svåra för oss är att tyda det språk som drömmen måste ta för att komma igenom våra försvar.

Forskning om vad som händer i hjärnan när vi drömmer finns till delar i min första artikel här på sajten.

Tack för ditt inlägg!                                       Vildrot

vildrot
0

Drömmen skulle ej komma igenom det inre försvar vi har om drömmens språk använde vardagsspråk.

Det finns alltså en anledning till symolspråket,men det försvårar för drömmaren  att förstå drömmens budskap

Vildrot