Dröm om döden
För en vecka sedan drömde jag att jag var i ett hus med främmande personer som skulle förbereda mig för döden. De sa att det snart var dags, min ryggrad hade börjat lägga sig i rätt läge. De var övertygade om att detta var för mitt bästa. Jag fick panik. Jag kände inte att det var dags att dö ännu. Jag försökte fly därifrån, men det gick inte. Jag försökte ringa min mamma, men de hade slagit ut hela telefonnätet.
Är det någon som kan hjälpa mig att tolka drömmen. Dagen innan hade jag tackat nej till ett jobb. Jag var tvungen att ta beslutet på kort tid och hade få att rådfråga. Jag kände mig stressad inombords att jag tagit fel beslut.
Ja det är alltid tufft och ofta sårtolkat med döden i en dröm. Det som finns som en tanke är att om någon del i mig dör eller förbereds för döden betyder det att något nytt behöver plats! Be gärna drömmen någon natt att förklara vad den menar.
Vildrot
Tack vildrot! Jag ska fråga drömmen vad den menar. Jag tror att paniken jag kände var just för att släppa taget om det gamla och låta mitt liv förändras. Jag står inför en del större förändringar och det är lite tufft för mig.
Frianda
OK!
Vildrot
Ja det var nog kring förändring och kanske ett panikartat motstånd till detta. Inatt drömde jag att jag precis flyttat in i en ny lägenhet, men inte hittade riktigt ännu. Det var en mycket lugnare dröm även om jag kände mig förvirrad.
Skönt du tycks ha hittat rtt nytt rum i ditt inre.
Vildrot