massor av drömmar
Oj oj oj vad jag drömt i natt. Massor och i omgångar så det blev osammanhängande. Men jag skrev i alla fall ner det jag drömt.
Det jag skulle vilja ha hjälp med är en del av mina drömmar i natt. En mus, en ganska stor bet sig fast i mitt högra pekfinger. Det gjorde ont men jag skrek aldrig. Tittade bara men försökte inte ta bort. Någon annan i sällskapet reste sig (vem vet jag inte, men jag tror det var en kvinna) gick fram till mig och tog tag i musen så den släppte taget.
Jag satt kvar och såg bitmärkena i mitt finger men det blödde aldrig….
Vad betyder det?
Kram Lena
Fråga dig vad musen står för. Det är ett angrepp, men du fösvarar/räddar dig inte från smärtan vare sig med ljud eller handling.
Någon annan hjälper dig och det tycks vara enkelt att åtgärda.
Du tror att hjälpen kommer från en kvinna. Enligt jungianskt sätt att se skulle hon vara din skugga, en positiv sådan.
Hon hjälper dig och borde införlivas i ditt jag.
Tankar att reflektera till!!
Vildrot
Tack vildrot för din hjälp….varför tänkte jag inte själv på det. Nu när du säger det begriper jag precis….
Kram
Lena
Tack va´skönt!! Vildrot
Du tycks ha lätt att ta till dig drömmar---Skaffa dig en "fin" bok och skriv dem till dig själv.
Vildrot
Nja Vildrot jag vet inte det. Det där med mina drömmar går liksom i perioder.
Ibland är det väldigt intensivt och jag minns allt jag drömmer och JA jag skriver ner dem…
I morse vaknade jag innan klockan ringde (när händer det annars?) med en känsla av lycka och glädje i kroppen och varför jag kände så…sådant sitter i länge länge…
Någon väcker mig för att jag ska minnas. Ber ju om att få komma ihåg, ber om att få svar i drömmarna OCH komma ihåg dem.
Lena
För mig låter det skönt---jag har just skrivit till en annan drömmare, att för mig tillhör drömmen livets källa.
Vildrot