Hästen blir min räddning
Hej.
Inatt drömmde jag att jag och en tant slogs, drömmen fortsatte och hon dog ett stryp grepp om min hals och ville döda mig. Fick ingen luft och var mega rädd.
Då helt plötsligt dök en häst upp den var ljusbrun och ortoligt vacker, den stod brevid mig med näsan mot mig. När jag äntligen fick bort tanten så sparkade hästen bakut mot tantens magen och tanten flööög.
Sen vaknade jag. I drömmen var jag inte rädd för att jag var nära på att dö av tanten utan kände inget alls. Men när hästen dök upp så kom alla känslor fram och jag kände kämpe känslor och fick en konstig kraft innefrån och kunde putta bort tanten. Hästen var så vacker o jag blev lycklig.
Tanten kände jag igen jag bodde hos henne i en vecka under sommarlovet och hon var mega elak. (ush)
Berätta vad ni får för uppfattningar/tolkningar/känslor etc. av min dröm, hör av er
Kram Kristina
What we think, We become
Hästen i drömmar ses ofta som något med styrka och kreativitet---visar den sig i en dröm tyder det ofta på att drömmaren just då bär de här egenskaperna.
Kul! Vildrot
Okej tack sp mycket :)
What we think, We become
Hästen ses ofta i drömmar som sinnlig !
Vildrot
Okej, menar du att hästen är sinnlig för att den e me i min dröm eller är jag det för att hästen är med i min dröm :)
Kram Kristina
What we think, We become
Jag menar att hästen som symbol i drömmar brukar ha bland annat sinnlighet----mwn egentligen tänk efter vad du som hade drömmen ser på hästar! ha en bra dag!
Hästen tillskrivs ofta egenskaper t. ex .sinnlighet.
Vad har hästar för egenskaper för dig??
Ha en bra dag! Vildrot
Tack ska fundera på det.
Kram Kristina
Ha en bra dag du med ;)
What we think, We become
Möjligen fick mitt inre inspiration av detta "hästresonemang". I min dröm talade jag med en vacker smidig häst som stod i ett stall där ardennerhästar vanligen vistades.. Jag talade kärleksfullt till honom . Han förstod mig och svarade mig,men jag förstod ej språket men vi förenades på något sätt. En harmonisk känsla finns kvar.
I min värld handlar drömmen om en förvandlingsom pågått länge!
Vildrot
Oh vilken underbar dröm :D
kram
What we think, We become