Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1963 ggr
älvses
0

Drömmer om dött barn.

Haft återkommande drömmar om att jag är gravid och mitt barn i magen dör. Varje gång. Och blir så jäkla ledsen i drömmen.

Drömde en gång att jag kunde ta ut barnet och det låg i en genomskinlig hinna med vatten då det sprack och mitt barn dog i mina händer.

Inatt drömde jag att jag var gravid igen och att det blev något fel och att barnet var dött så fick "föda" fram det ändå och hade det i min famn och bara grät och ville behålla det, få det att leva igen. Det var liksom inte meningen att barnet skulle dö för ville så gärna behålla det.

Varför drömmer jag om detta? Börjar bli jobbigt att drömma om samma sak hela tiden då jag mår så dåligt av drömmen även fast det "bara" är en dröm..

OBS Jag skrev ett inlägg på övernaturligt där jag är mest aktiv men blev hänvisad här för att kanske få ett bättre svar.. Inte fått ett svar än så skulle varit jätte snällt om någon kunde ge mig ett svar. =)

När någon kastar sten mot dig, ge bröd tillbaka.

vildrot
0

Jag tittar på din profilbild och saknar din ålder, även om jag ej tolkar specifika drömmar vore det intressant för mig om du är en vuxen kvinna eller ett barn.

Är att vara gravid i verkligheten något reellt är frågan utifrån det ovan?

Det är en stark dröm!!

Vildrot

älvses
0

#1 Jag är 17 år och gjorde en abort för dryga 3 veckor sen. Tilläggas att jag är väldigt mogen för min ålder men det kanske inte spelar någon roll.

Suttit och tänkt mycket efteråt, kan jag undermedvetet ångra min abort? Jag gjorde den pga jag inte har någon utbildning men kände samtidigt att jag gjorde aborten emot min egna vilja trots att det var det ett beslut som var för "barnets bästa"

Men jag tänker ändå, när det är en återkommande och stark dröm som jag dessutom mår dåligt utav så måste det ju finns någon förklaring och inte bara att det är någon vanlig "dröm"…

När någon kastar sten mot dig, ge bröd tillbaka.

vildrot
0

Rimligtvis, även om valet av abort var det bästa just då, så ligger för mig helt naturligt många känslor kvar!

Försök att sortera känslorna och skriv upp dem!

Varm hälsning Vildrot