Ormar i huset
I den her drømen va jag i ett stort hus, jag vet inte helt om det va mitt hus eller..jo det va mitt hus min familjs hus. men det var ingen som stanade i huset mer øn min bror som satt helt stilla vid datorn, jag va också påveg der ifrån, bara der och kollar læget..
men vart jag en går i huset så finns der ormar, mørka och ljusa och randiga. det verkar inte vara giftiga men jag børjar endå att ta ut dom,,det kan ju inte bo ormar i huset.. men det kommer fler och fler och dom tar nestan øver. men jag har inte tid att stanna och åker der ifrån.
det kænns som den her drømmen har någon stor betydelse. men vad?
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW
Ormar är en kraft att försöka använda på bästa sätt ---fundera så och se vad det kan vara!
Vildrot

Huset symboliserar dig själv, ormar det undermedvetna.
Ja och ormar ofta en urkraft att försöka använda på bra sätt!
Vildrot
Jag tror även ormar handlar om helande och växande
Hej!
Ja ormar, hmm enligt den kultur jag kommer ifrån så ormar är inte bra i drömmen
. Ormarna i mørka och ljusa och randiga i din dröm är människor omkring dig olika folk som pratar bakom ryggen på dig.
De är inte farliga och de menar inte NÅGON TING med det de säger för ormarna i din dröm var inte giftiga, hade de varit giftiga hade drömmen en annan betydelse.
Du orkar inte vara med de människorna du lämnar dem för sig själva, du bryr dig inte om dem.
Kram Naz
Kram/Naznaz
Många ser ormen som något sexuellt just i drömmen. Jag tycker inte det har varit svårt att se skillnaden på den tolkningen och på ormen som en kraft hos oss.
Vildrot
Ok! jag har stundvis ingen kraft och energi alls, så gör allt jag kan för att använda den på bästa vis. Skulle gärna ha tag på den där undermedvetna kraften,men det undermedvetna är ju just det undermedvete, eller kan det finnas?.. det med ormar i min "närhet" som snakar och har fördomar kan också stämma Men helt ricktigt jag lämnar dem för sig själva:-). Har också hör tolkningen med det sexsuellainnan, kanske där jag hittar den undermedvetna kraften;-)
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW
Mycket av det som ligger dolt hos oss (omedvetet ) visar sig i drömmen--utifrån det sättet skulle ormarna innehålla kraft, sexualitet är ju också en kraft-- och drömmen berätta att det finns kraft--allt i symbolspråk--det är ju drömmens språk.
Vildrot