Stort tomt hus
Jag var med ett gäng som i en tävling typ någon utröstningstävling (big brother light) med inställsamma flörtiga italienare. Vi skulle titta på en film med vårt nästa uppdrag. Jag satt på en vit lurvig matta med lite glaskross på. En kille råkade spilla torkad blod på mig ur en snäcka. Han stänkte på vatten så det blev en rejäl fläck på min högra blusärm. jag känner mig inte hemma i gruppen.
Jag tvättar bort fläcken och smiter därifrån. Jag kommer in i ett stort hus med ett jättestort trapphus med stengolv. Det är mörkt. Jag kommer upp en våning. Rakt fram finns två dubbeldörrar. Jag hör att någon dammsuger där.
Jag går vänster genom en annan dubbeldörr. Det är fortfarande mörkt. Det är tomt på möbler. När jag går in så kommer jag till en förhall. Snett bakom mig till höger, uppe i hörnet så sitter en tv-skärm med bild över rummet. Jag inser att det finns bevakningskameror. Jag syns ännu inte i bild så jag passar på att smita ut innan jag syns på bilden.
Ute i trapphuset igen så kommer någon in en våning ner. Jag gömmer mig bakom trappräcket till våningen ovanför och smygtittar ner. Jag ser en mamma och en pojke som skyndsamt tyst går upp för trappan.
De ser mig inte tack vare mörkret och jag smyger eller snarare flyger nerför trappan. Jag kommer ut i solljuset och ser den pampiga byggnaden, fint belyst av solljuset. Jag förstår att det är ett speciellt hus. Jag kommer tillbaka till min grupp.
MIN TOLKNING
Hus brukar handla om sig själv. Just nu känner jag mig rätt tom. Särskilt igår morse. Jag antar at jag levt tidigare liv, utan att ha några särskilda minnen av det. Ljuset kommer snart och med det möjligheter att möblera/fylla med positiva händelser.
Vad tror ni?
Jag bekräftar det du antar att hus i allmänhet är drömmaren själv. Jag vill gärna veta hur gammai den är som undrar om sin dröm.
Vildrot
Jag som undrar är 40 år.
JAHA!
Vildrot
Och det är förstås jag som drömde drömmen beskriven ovan.
OK!
Vildrot

Hur ser du på Big Brother-delen av drömmen? Ett hus där du känner att du inte hör hemma, folk spiller på dig och fläckar ner din blus när de ska hjälpa dig att tvätta rent. Vad för du för associationer av det och av en vit lurvig matta med glaskross?
Hur upplever du dammsugning? Renande eller ett jobbigt tvång? Övervakningen i huset? Vilken relation har du till mamman och pojken?
Jag antar att du hittar dig själv när du ser det fina solupplysta huset.
Thorazen!
När jag läser om din dröm så väcks en känsla av utsatthet, inom mig.
Kan där finnas dörrar i ditt inre som du inte ännu gläntat på?
Jag antar att jag tyvärr låter folk kliva på mig istället för att säga ifrån. I drömmen var det inget ursäktade, mer resignerat från min sida att det var väl klumpigt gjort.
Jag får nog fundera på associationer till vit lurvig matta med glaskross.
Det är mest min man som dammsuger men inte lika ofta som jag vill påde mest utsatta ställena. Då dammsuger jag förstås.
Jag vet inte vem som övervakade. Jag får ingen känsla av vem, men jag ville ju undvika det.
Jag uppfattar mig som att jag bara observerade mamman och pojken. Att de också vill smyga in i huset.
Som liten var jag mycket påpassad om när jag gjorde rätt eller fel. Vilket lede till att jag gärna låter andra ta beslut för mig, även om jag har blivit bättre på det.
Det finns säkert dörrar i mitt inre som behöver öppnas upp. Just nu verkar det pågå storstädning, fniss!
Oj, vad bra det är att skriva ner sina drömmar. Jag tackar för era synpunkter!